Mazda ogłosiła wprowadzenie unikalnej technologii malowania Aqua-tech polegającą na znacznym zredukowaniu lotnych związków organicznych VOC, które powstawały w trakcie tradycyjnego procesu malowania. Początkowe sukcesy w zastosowaniu farb na bazie wody wymagały jednak procesu suszenia a ten z kolei powodował zwiększoną emisję CO2. System Mazdy sprawia, że jest zachowana idea zmniejszenia ilości VOC i CO2 przy jednoczesnym, jeszcze bardziej efektywnym, wykorzystaniu energii i materiałów niż w tradycyjnym systemie lakierniczym. Według zapewnień Kiyotaka Shobuda (Senior Managing Executive Officer) jest to już oficjalny kierunek rozwoju japońskiej marki - „Jako producent samochodów mamy obowiązek nie tylko produkować samochody wysokiej jakości, ale także zmniejszyć nasz wpływ na środowisko”. System Aqua-tech zmniejsza emisję VOC aż o 78%, co czyni go jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska motoryzacyjnych systemów malarskich na świecie i w rezultacie Mazda jest w stanie spełnić przepisy europejskie o poziomie VOC 35 g / m2 bez konieczności przebudowy swoich linii produkcyjnych.

 

Warstwowa struktura lakieru - główne funkcje każdej warstwy

Aqua-Tech i tradycyjne procesy lakiernicze

(st)