Imponująca akcja promocyjna Mazdy z okazji wyprodukowania 1 mln egzemplarzy MX-5. Producent zorganizował tę akcję, aby świętować to wydarzenie wspólnie z fanami modelu. Kultowe dwumiejscowe cabrio powróciło do siedziby producenta po całorocznej ogólnoświatowej trasie, gdzie było wystawiane podczas różnych imprez motoryzacyjnych. W trakcie MX-5 Tour samochód był wystawiony 35 razy w Japonii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Niemczech, Belgii, USA, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii. W trakcie tych ekspozycji ponad 10.000 fanów złożyło swój podpis na karoserii. Masashi Nakayama (Program Manager and Chief Designer of the fourth-generation MX-5) powiedział, że „widząc tyle podpisów z całego świata jest pewny, że MX-5 naprawdę uczestniczyła w życiu kilku pokoleń, wśród różnych kultur wielu krajów świata”. Zapewnił jednocześnie, iż koncern nadal będzie kontynuował prace, aby ten symbol więzi z klientami pomógł osiągnąć w przyszłości kolejny cel – 2 miliony egzemplarzy. Ukoronowaniem tej światowej podróży będzie udział w paradzie podczas the Hiroshima Flower Festival na początku maja.

 

(st)