Mazda CX-5 zdobyła ogromne uznanie od momentu uruchomienia produkcji w lutym 2012 roku, otrzymując łącznie około 90 nagród na całym świecie w tym Car of the Year Japan 2012-2013. Globalna produkcja przekroczyła 1 milion egzemplarzy w kwietniu 2015 roku , zaledwie trzy lata i pięć miesięcy po rozpoczęciu produkcji. Pan Masaya Kodama (Program Manager) komentuje ten sukces: „CX-5 zdobył szacunek na całym świecie i wszedł do globalnego trendu rozwojowego segmentu SUV. Mazda zawsze stara się dla swoich klientów na bieżąco wprowadzać najnowsze wzory i technologie. Obecnie planujemy zwiększyć udział tego modelu pozycjonując go jako podstawowy w naszej ofercie tej kategorii – staramy się stworzyć produkt, który klienci będą chcieli wybrać ponownie. Punktem wyjścia dla realizacji naszych zamierzeń było wdrożenie wszystkich zaangażowanych w projekt w taki sposób, aby cały zespół zrozumiał i zgodził się z wizją tego, co nowa CX-5 będzie musiała zaoferować. W praktyce oznaczało to między innymi mnóstwo odpraw w głównej siedzibie naszej fabryki, gdzie nawet w obecności 1500 pracowników staraliśmy wyjaśnić logikę celów rozwojowych oraz określić grupę docelową naszych klientów. Działania te stanowiły istotny wkład w rozwój produkcji i potem sprzedaży a podczas operacji zagranicznych nasi inżynierowie starali się przekazać i pogłębić wiedzę w zakresie wyznaczenia ideału i identyfikacji ewentualnych problemów. Docelowo pozwoliło nam to w ramach zespołu na taką współpracę, gdzie przeszkody pokonywane były dzięki kreatywnym rozwiązaniom a nie kompromisowi. Taka spójna filozofia rozwoju czyni Mazdę niezastąpioną w życiu naszych klientów a nasz główny cel jest realizowany – klient traktuje Mazdę jako swoją jedyną akceptowalną markę w myśl hasła No Mazda, No Life.  

(st)