27.06.2012

MX-5 w wersji specjalnej i z automatem

W polskich salonach debiutuje Mazda MX-5 w limitowanej wersji Summer Edition. Na odbiorców w Polsce czeka tylko 10 egzemplarzy modelu. Jednocześnie w ofercie debiutuje również MX-5 z silnikiem 2.0i oraz 6-stopniowym automatem.

MX-5 Summer Edition wyposażono w silnik 2.0 MZR o mocy 160 KM, 6-biegową, ręczną skrzynię i elektrycznie składany, twardy dach. Roadster dostępny jest w dwóch kolorach nadwozia: białym (Crystal White Pearl) i czerwonym (Velocity Red), a jego charakterystyczną cechą są boczne lusterka oraz dach w kolorze czarnym, specjalne oklejenie, a także 17-calowe alufelgi w grafitowym kolorze. We wnętrzu - dwukolorowa tapicerka skórzana z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami. 

MX-5 Summer Edition wyposażona jest analogicznie do wersji Sport. Cena? 110 700 zł (razem z lakierem metalizowanym). 


Gama MX-5 wzbogaca się również o sześciobiegowy automat z funkcją ręcznej zmiany biegów przy pomocy łopatek na kierownicy, bez konieczności przełączania w tryb manualny. Gdy system kontrolujący skrzynię biegów ustali, że dalsza jazda na niższym biegu nie jest konieczna, powraca do pracy w trybie automatycznym.

W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów, dwulitrowy silnik MZR generuje moc 160 KM przy 6700 obr./min i 188 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5000 obr./min. Ogranicznik obrotów ustawiono na 7000 obr/min. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,9 l/100 km.

Cena MX-5 Sport z automatyczną przekładnią to 112 700 zł. Lista wyposażenia modelu obejmuje dodatkowo alarm antywłamaniowy i system monitorowania ciśnienia w ogumieniu.