Mazda3 2003–2009 (BK)

Podwozie

Podwozie nowej Mazdy3 Hatchback stanowi doskonałe połączenie sztywności i elastyczności, stabilności prowadzenia samochodu i komfortu jazdy, precyzji kierowania i przewidywalności zachowania w każdej sytuacji. Sztywna struktura nadwozia odporna jest zarówno na działanie sił skrętnych, jak i na zginanie, nadaje to Maździe3 dynamiczne właściwości i zmniejsza przenoszenie wibracji i hałasu. Dolna część przedniej konstrukcji podwozia wzmocniona jest dodatkowymi belkami wzdłużnymi o dużym przekroju poprzecznym. Kabina jest dodatkowo wzmocniona poprzeczną belką, umieszczoną pod deską rozdzielczą. Układ ten zapewnia sztywność przodu i stabilność prowadzenia samochodu. Górna część zbudowana jest z elementów ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie poprawiającej jeszcze sztywność kabiny i nadwozia. Całość została zaprojektowana tak, aby nie przenosić na kabinę pasażerską nadmiernych wibracji ani hałasu wywołanych pracą silnika czy wiatrem i pozostawić ją wyciszoną i wygodną do jazdy. Dużą uwagę zwrócono na płaskie ukształtowanie i zastosowanie w podłodze tłumiących materiałów, która jest szczególnie podatna na przenoszenie hałasów i drgań. Aby podnieść komfort kabiny zastosowano uszczelki drzwi wykonane z duplexu, jak również specjalną izolację z tworzyw poliuretanowych w słupkach i wokół tylnych nadkoli.