Historia Klubu MazdaSpeed

Narodziny Klubu

Początki Klubu MazdaSpeed sięgają 2001 roku. Początkowo organizacja opierała się na działalności czysto internetowej i kontaktach Klubowiczów poprzez czat oraz pocztę elektroniczną.

Pierwsza strona Klubu Mazdy została założona przez Zombiego (Grzegorz Zandberg) jesienią 2001 roku. Można było znaleźć na niej listę Klubowiczów, galerię zdjęć, testy i dane techniczne poszczególnych modeli, a w dziale tuningowym przedstawiono kilka ciekawych pomysłów modyfikacji seryjnego auta.

Równolegle działał założony w 2000 roku Internetowy Serwis Mazdy, prowadzony przez Globego (Marcin Sobolewski). Zawierał on nowości, artykuły, testy, dane techniczne - wszystko, co dotyczyło marki Mazda.

Pierwsze spotkania

Pierwsze oficjalne spotkanie klubowe odbyło się w październiku 2001 roku na warszawskim Cargo. Przybyło na nie siedem Mazd, co było dużym sukcesem zważywszy na początkowo niewielki rozgłos Klubu. Kolejne spoty odbywały się w jedno- bądź dwumiesięcznych odstępach.

Dzięki sympatycznej atmosferze i pasji Zombiego oraz innych użytkowników, Klub trwał. Spotkania były urozmaicane konkurencjami sprawnościowymi, np. jazdą na czas lub krótkimi wyścigami. Wśród aut obecnych na spotach pojawiały się nie tylko popularne modele 323 i 626, ale także takie rodzynki, jak RX-7, 929 czy roadster MX-5 Miata.

W maju 2002 roku grupa złożona z kilku aut wybrała się na Auto Tuning Show w Toruniu.

Na początku 2003 roku miejsce spotkań klubowych zostało przeniesione na warszawską giełdę warzywną Ekogreen, ale w naszych głowach rodziły się też pomysły spotkań w innych miejscach Polski. W tym samym roku odbył się kilkudniowy spot w Skorzęcinie. Mimo że pojawiło się tam tylko pięć aut, zabawa była przednia, a wszyscy mogli się lepiej poznać i spędzić wspólnie miło czas, dyskutując nie tylko o Mazdach.

Początki forum

Na początku 2002 roku, obydwie strony uruchomiły swoje fora dyskusyjne, dzięki czemu Klubowicze oddaleni od siebie nawet o kilkaset kilometrów mogli na bieżąco dyskutować na tematy motoryzacyjne i ogólne. Umożliwiło to głębsze poznanie się oraz szybsze rozwiązywanie problemów z posiadanymi autami, a także pomoc innym.

W maju 2002 roku Internetowy Serwis Mazdy uruchomił całkiem nową, przejrzystą witrynę, zrzeszającą użytkowników nie mogących pozwolić sobie na aktywność klubową. Pełniła ona również funkcję punktu kontaktowego dla posiadaczy podobnych modeli. Już w tamtym czasie był to najlepszy w kraju serwis zawierający wiele informacji, linków i zdjęć poświęconych działalności Mazdy.

Przełomowy rok 2003

Druga połowa 2003 roku to moment połączenia for i zaczątek właściwej kooperacji między Klubem MazdaSpeed i Internetowym Serwisem Mazdy.

Narastająca liczba problemów z forum.tuning.pl, coraz szybciej przyrastająca liczba użytkowników oraz chęć stworzenia spójnego wizerunku społeczności i jej dalszego rozwoju zrodziła pomysł. Z inicjatytwy tco_tm (Paweł Smoleński) doszło do zjednoczenia sił niezależnych witryn i klubów, wykupiono domenę mazdaspeed.pl, serwer oraz postawiono własne i całkowicie niezależne forum. Zmiany nie ograniczyły się tylko do kwestii technicznych. Został wprowadzony podział na regiony kraju, reprezentowane przez Przedstawicieli oraz utworzono funkcje Koordynatorów odpowiedzialnych za podstawowe funkcje Klubu.

Dzięki zmianom, już w następnym – 2004 roku został zorganizowany wielki zlot na lotnisku w Ułężu, nazwany Pierwszym MegaSpotem, otwierający w historii Klubu rozdział dobrze zorganizowanych imprez.

Klub MazdaSpeed

Auta japońskiej marki nigdy nie należały w Polsce do popularnych, cieszyły się jednak opinią dopracowanych i bezawaryjnych. Niewiele źródeł informacji na ich temat, oraz jak mamy nadzieję wyjątkowość Klubu przyciąga do nas rosnące z każdym miesiącem miesiącem ilości czytelników witryny i współuczestników forum i zlotów. Większość z nich jest z nami do dzisiaj, a niektórzy nawet pomimo sprzedaży Mazdy i przesiadki na auto innej marki.

Forum klubowe jest miejscem żywych rozmów, przyjaźni i pomocy utrapionych awariami posiadaczy Mazd (bo przecież nie ma aut idealnych). Tutaj też ustalamy terminy oraz szczegóły spotkań klubowych, a każdy Klubowicz i Użytkownik może wyrazić swoją opinię na temat działania Klubu i pomysły ulepszenia strony klubowej. Wśród nas są także mechanicy na co dzień pracujący w stacjach obsługi i warsztatach, co daje dostęp do zaawansowanych danych i porad służących naprawie, wyjaśnieniu złożonych problemów.