
Na początku października Mazda Motor Corporation zaprezentowała najnowszą, zmodernizowaną linię produkcyjną H2 w zakładzie Hofu w południowo-zachodniej Japonii. Linia produkcyjna H2, na której obecnie wytwarzana jest Mazda6 oraz Mazda CX-5, została zmodernizowana tak, aby mogła budować modele z grupy dużej platformy, oferujące różnorodne możliwości wyboru zelektryfikowanych układów napędowych. Jest to możliwe dzięki ulepszonemu systemowi produkcyjnemu, który pozwoli Maździe łatwiej dostosować cykl pracy do nowych modeli lub zmieniającego się popytu, co stanowi najnowszy przykład unikatowego podejścia firmy do innowacji w duchu Monotsukuri.
W wyniku przebudowy, w przyszłości na tej samej linii będzie można produkować pojazdy wykorzystujące różne platformy (dużą lub małą), zróżnicowane układy napędowe (spalinowe lub elektryczne) oraz dowolną konfigurację montażu silnika (poprzecznie lub wzdłużnie), jeśli zajdzie taka potrzeba. To mieszane podejście do produkcji jest ważnym krokiem w kierunku realizacji planów marki w ramach unikatowej strategii zróżnicowanych rozwiązań Mazdy. Jest to związane z ogłoszonymi ostatnio przez Mazdę planami rozszerzenia linii SUV-ów, począwszy już od 2022 r.
Sercem przebudowanego zespołu jest linia montażowa oparta o obracalne platformy. System opiera się na elementach „bez korzeni” w postaci umieszczonych na stałe pasów transmisyjnych czy wieszaków. Zamiast tego pojazdy są przemieszczane na platformach paletowych, na równi z powierzchnią podłoża i poruszają się na specjalnych kółkach transportowych. Można je ustawiać bardziej elastycznie niż w przypadku systemu stałego – w razie wzrostu popytu łatwo zwiększyć moce produkcyjne poprzez dodanie kolejnych sekcji do linii produkcyjnej. System wózków transportowych umożliwia również pracownikom swobodne poruszanie się po platformach i wykonywanie wszelkich zadań, wymaganych dla danego typu pojazdu, który znajduje się przed nimi. Dwa samojezdne wózki transportowe (AGV), które dostosowują się do długości pojazdu budowanego w danej chwili, dostarczają odpowiednio silnik zmontowany z przednim zawieszeniem i tylne zawieszenie, lub akumulator w przypadku zelektryfikowanego pojazdu. „Ponad połowa obiektu jest obecnie zaaranżowana w taki modularny sposób." - Wyjaśnia Takeshi Mukai, Dyrektor Zarządzający, Mazda Motor Corporation.
Wprowadzenie nowej linii elastycznych modułów (FML) w zakładzie spawalniczym pozwoli Maździe zminimalizować czas realizacji i koszt inwestycji, zwłaszcza w czasie wprowadzenia do oferty nowych modeli, co nastąpi niebawem. „Dzięki instalacji linii FML, zamiast powtarzać proces przystosowywania całej linii za każdym razem, gdy wprowadzany jest nowy model, jedyną częścią, która musi zostać zmieniona, jest adapter do mocowania elementów” – dodaje Takeshi Mukai.
Podczas gdy w przeszłości przestawienie linii produkcyjnej na nowy typ pojazdu wymagało więcej czasu i znaczących nakładów inwestycyjnych, obecnie dzięki modernizacji pracy zarówno zakładu nadwozi, jak i linii montażu pojazdów, ten sam proces można przeprowadzić w około jednej piątej czasu i przy nakładzie10% kosztów inwestycyjnych w porównaniu z systemami konwencjonalnymi.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne
- Innowacyjna konfiguracja Bose BassMatch
- Mazda CX-5 w gronie TOP SAFETY PICK+ IIHS
- Przebudowa fabryki Mazdy w Hofu
- Nagroda Effie za kampanię reklamową MX-30
- Świetny wynik Mazdy2 w testach Green NCAP
- Mazda ogłasza nazwy nowych modeli
- Dach w dół, głośność w górę
- Lato 2021 za kierownicą
- Nowe wersje i wyposażenie CX-5 w roku 2022
- 30 lat współpracy Mazdy i Bose
- Mazda2 - zmiany w roku 2022
- Jak Mazda wygrała wyścig 24h Le Mans
- Narodziny „Ducha Mukainady”
- Mazda CX-5 doskonale zdaje test na 100000 km
- Mazda uruchamia panele fotowoltaiczne
- Ekodopłata Mazdy wspiera „Mojego elektryka”
- Umowa pomiędzy MMP a Alians OZE
- Mazda CX-30 z tytułem 2021 Wertmeister
- Mazda Parkway: biały kruk z silnikiem Wankla
- Mazda przyspiesza elektryfikację
- Mazda CX-3 2021 - SUV z bogatym wnętrzem
- Jak Mazda RX500 trafiła do Matchbox`a
- Nowe trasy Slow Road
- Czerwień - kolor emocji
- Nowy prezes i CEO Mazda Motor Europe
- Nowy silnik e-Skyactiv X
- Mazda MX-5 bezkonkurencyjna
- MX-30 Kobiecym Samochodem Roku 2020
- Mazda & Suzuki & Subaru & Daihatsu & Toyota
- Kolor: forma wyrażenia osobowości
- Doświadczone ręce mistrzów Takumi
- Mazda6 w wersji modelowej 2021
- Piękno zrodzone z miłości
- Epokowe modele Mazdy
- Marcus Award dla Mazdy MX-30
- Samochód... walizkowy Mazdy
- Ewolucja designu Mazdy
- Refleksje doświadczonego projektanta
- Sakura Kazoku & MazdaSpeed (23-24 kwietnia)
- Dekada designu Kodo
- Poznajcie Tomiko Takeuchi
- Startuje Mazda MX-5 CUP 2021
- Mazda dołącza do eFuel Alliance
- Mazda CX-5 2021 jest już dostępna
- Triumf MX-30 w Tech Awards 2020
- Ogromny sukces elektrycznej MX-30
- Mazda Design Experience 2020/2021