Rewolucyjny silnik Mazdy Skyactiv-X zdobył uznanie dziennikarzy motoryzacyjnych z 31 krajów, którzy przyznali mu tytuł „Technobest 2019” podczas uroczystej Gali Autobest, która odbyła się 13 lutego 2020 w Moguncji.
Yasuhiro Aoyama, Prezes & CEO Mazda Motor Europe, odbierając nagrodę z rąk Szczepana Mroczka, jedynego reprezentanta Polski w gronie jurorów Autobest, powiedział:
„Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że jury Autobest uznało Skyactiv-X za najbardziej innowacyjną technologię roku. Konsekwentnie powtarzamy, że naszym zdaniem optymalizacja silników spalinowych nie została jeszcze zakończona. Dzięki technologii Skyactiv-X osiągnęliśmy przełomowy moment w naszych dalszych staraniach nad opracowaniem idealnego silnika spalinowego.”
Nagroda Technobest przyznawana jest za rozwój innowacyjnych technologii w sektorze motoryzacyjnym przez jury Autobest od 2005 r.
Skyactiv-X jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym silnikiem benzynowym, który wykorzystuje zalety zapłonu samoczynnego jak w silnikach Diesla. To unikalne rozwiązanie bazuje na metodzie spalania opracowanej przez japońskich inżynierów, którzy nazwali tę innowację SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą zapłonową). Dzięki tej technologii silnik może płynnie przełączać się między spalaniem konwencjonalnym a zapłonem samoczynnym za pomocą świecy zapłonowej, aby wyzwolić oba rodzaje spalania na różne sposoby. Ta metoda spalania jest bardzo wydajna i zwiększa sprawność silnika do 30% w stosunku do obecnej technologii Skyactiv-G, ograniczając jednocześnie zużycie paliwa oraz emisję CO2.
Opracowanie: (st)
- Życzenia noworoczne od Klubu MazdaSpeed
- Historia logotypu Mazdy
- Mazda CX-3 model 2021
- 10-lecie stylistyki projektowania KODO
- 5 gwiazdek Euro NCAP dla MX-30
- Historia sukcesów Mazdy w sportach motorowych
- Mazda CX-30 z nagrodą Fleet Awards 2020
- Mazda - wyprzedzając swoje czasy
- Mazda wprowadza szerszy wybór części do MX-5
- Nowa aplikacja MyMazda już dostępna
- Kolory Mazdy – nadawanie formom ruchu
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-5
- Samochód jako dzieło sztuki: MX-30
- Historia modeli koncepcyjnych z silnikiem Wankla
- Dekada filozofii KODO
- Koniec wakacji w stylu slow
- Niewielki format, wielka idea
- Jakie są wakacje 2020 za kierownicą?
- Historia modeli SUV Mazdy
- Pomysłowe i niekonwencjonalne Mazdy
- Mazdy, których nie znacie...
- Czym była Mazda CU-X?
- Historia użytkowych samochodów Mazdy
- Mało znane początki historii Mazdy
- Pierwsze spotkanie z Mazdą MX-30
- Mazda MX - historia gamy modelowej
- Mazda CX-5 2020 już w sprzedaży
- Mazda partnerem FIA GT Championship
- 100 lat przyjemności z podróżowania
- Ruszyła produkcja elektrycznej Mazdy MX-30
- Wirtualna wizyta w Muzeum Mazdy w Augsburgu
- #HelpTogether dla ONKOOBRONY
- Tytuł World Car Design 2020 dla Mazdy3
- 6 nagród IIHS Safety Pick+ dla Mazdy
- #ZostańWdomu - Mazda zaprasza do kina...
- Edycja jubileuszowa na 100-lecie Mazdy
- Sukces CX-30 i MX-30 na Red Dot Design Award
- Wydanie specjalne magazynu Classicauto
- Mazda RX-7 ikoną samochodu sportowego
- Oświadczenie MMC w związku z pandemią
- Dwa modele Mazdy w finale WCOTY 2020
- Punkty ładowań GreenWay dla klientów Mazdy
- Mazda R360 Coupe - historia legendy
- Silnik Skyactiv-X nagrodzony w Autobest 2020
- Mazda z wysoką sprzedażą w Europie
- 1920-2020 stulecie przełamywania konwencji
- Mazda podsumowuje rok 2019