Panowie:
Procedura "downgradu" systemu PODS polega na wyłączeniu modułu, który odpowiada za przetwarzanie sygnału maty i transpondera w siedzeniu pasażera. Oznacza to, że system SRS zakłada, że zawsze siedzenie pasażera jest zajęte. Czyli poduszki zawsze są aktywne (nawet jeśli pasażera nie ma). To jest i plus i minus.
System "odcięcia" PODS działa na pewno w osprzęcie elektryczno-elektronicznym modelu GF/GW przed liftingiem (po liftingu elektronika i okablowanie uległy zmianie). Modele 323 (jeśli miały takie same wiązki i kostki) też będą mogły być tak "przerobione". Premacy ma już zmienione systemy ze względu na przebudowaną konstrukcję – ale w jakim stopniu to trudno powiedzieć.
Możliwe, że w 323 i premacy – jeśli jest osobna kostka systemu PODS – to metoda odcięcia kabelka zadziała prawidłowo. Zakładając oczywiście, że kolory kabli NIE uległy zmianie (bo w innych miejscach pojazdu bywa z tym już różnie)...
W obecnym stanie naszej wiedzy możemy powiedzieć mniej więcej to:
– w innych autach niż 626 przed F/L odcięcie pods'u nie zostało dokładnie przetestowane (jeśli ktoś zrobił tę procedurę w BJ/CP i miał stłuczkę na "poduszki" to niech da znać, czy wystrzeliły OBIE)
– czerwona kontrolka (po odcięciu systemu pods) powinna działać normalnie
– systemy w autach generacji zoom-zoom (MPV, 3, 5, 6 itp.) mają nieco inną elektronikę chociaż te same kody błędów.
– wyszczególnione kody błędów i trochę teorii znajduje się tutaj
viewtopic.php?t=65171 na samym końcu
– przy obecnych cenach szeroko dostępnych
emulatorów mat zajętości pasażera do niemal wszystkich modeli świata (przecież nie tylko w mazdach wysiada ten system) należy kierować się ku temu rozwiązaniu jako sprawdzonemu bez ingerencji w nieznaną w skutkach procedurę cięcia elektryki pojazdu.