Witam.
Zacznę od opisu sytuacji. Koledze próbowali zwinąć mazdę CX 7 silnik 2,3 turbo rocznik 2009. Próba kradzieży się nie udała, natomiast uprzejmy Mr. złodziej namotał coś w kablach. Kolega podchodzi rano do auta, a fura otwarta, migają kierunki (akumulator już padł) i rozebrana klapka od bezpieczników wewnątrz.
Alarm cały czas wyje po podłączeniu akumulatora.
Alarmu nie da się rozbroić z pilota.
Centralny zamek nie działa z pilota (dla pewności wymieniona bateria).
Wiadomo auto nie odpala.
Udało się odnaleźć centralkę alarmu. Po odłączeniu jednej kostki (tej dłuższej na 10pinów), alarm się wyłącza (kierunki/syrena) i auto odpala.
Kwestia że dalej nie działa centralny zamek z pilota, z przycisku w środku działa. Przycisk centralnego po stronie kierowcy nie działa wiec zaprogramowanie na nowo kluczyka/pilota się nie udało.
Dodatkowo w aucie jest anty napad SEO electronics.
O co mi chodzi.
W aucie musi działać centralny zamek oraz alarm. Kolega obawia się że bez alarmu te auto odjedzie.
Nie wiem za bardzo od czego zacząć diagnozę. Mechanikę ogarniam, pracuje na codzien jako mechanik. Natomiast elektryka to podstawy, umiejętność czytania schematów znajomość prawa ohma i troszeczkę praktyki w jakiś drobnych naprawach.
Z góry dziękuje za pomoc i ew. schemat podłączenia w.w. alarmu do mazdy CX 7 dysponuje jedynie ogólnym schematem.
Alarm SEO perfect nie rozbraja sie, nie reaguje.
Strona 1 z 1
Mazda narazie nabiera mocy urzędowej i czeka aż będę miał czas żeby jej poświecić. Kolejne podejście zacznę od naprawienia przełącznika od centralnego po stronie kierowcy spróbuje "zakodować" pilota i rozblokować alarm z oryginalnego pilota.
Jeśli masz kolego schemat to poprosze:) Na pewno się przyda. Jeśli patrzyłeś na schemat to powiem na czym stoję, co już zrobiłem/sprawdziłem.
10 pinowe złącze, 4 pin który idzie do stacyjki (bodajże pomarańczowy przewód). Napięcie powinienem mieć po zapłonie (według opisu), a napięcie jest cały czas. Nawet jak stacyjka jest na "0" i nie ma kluczyka wogóle w środku auta.
6 pinowe złącze, 4 pin odpowiadający za rozbrojenie alarmu według opisu wyzwalane impulsem dodatnim.
Zastosowałem trochę pionierska metodę i ręcznie podałem plusa na ten pin przez bezpiecznik 5A. Bez rezultatu.
Jeśli masz kolego schemat to poprosze:) Na pewno się przyda. Jeśli patrzyłeś na schemat to powiem na czym stoję, co już zrobiłem/sprawdziłem.
10 pinowe złącze, 4 pin który idzie do stacyjki (bodajże pomarańczowy przewód). Napięcie powinienem mieć po zapłonie (według opisu), a napięcie jest cały czas. Nawet jak stacyjka jest na "0" i nie ma kluczyka wogóle w środku auta.
6 pinowe złącze, 4 pin odpowiadający za rozbrojenie alarmu według opisu wyzwalane impulsem dodatnim.
Zastosowałem trochę pionierska metodę i ręcznie podałem plusa na ten pin przez bezpiecznik 5A. Bez rezultatu.
- Od: 24 paź 2009, 15:05
- Posty: 73
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r
Kolego arE podziel się schematem z użytkownikami forum (jeśli będziesz mieć problem z załączeniem do postu daj znać pomogę)
Kolego orzech55 informuj na bieżąco o postępach prac i powodzenia w szybkim rozwiązaniu
Kolego orzech55 informuj na bieżąco o postępach prac i powodzenia w szybkim rozwiązaniu
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9