Mazda MX-3 EC KL-ZE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Rafał_ » 28 sty 2013, 20:32

Poszukuję jakiegoś sensownego zestawu sprężyna + amor :)
Z amorków w grę wchodzą Tokico HP i Koni Special (wkłady), a ze sprężyn H&R(-45mm), Eibach (-35mm), Vogtland (-35mm).
Najbardziej skłaniam się ku h&r+koni :) Kilka osób z forum lata/latało na tych wkładach koni i sobie chwalili. Może ktoś coś podpowie na ten temat?
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Capazo » 28 sty 2013, 22:58

jarek.ZE napisał(a):Najbardziej skłaniam się ku h&r+koni :) Kilka osób z forum lata/latało na tych wkładach koni i sobie chwalili. Może ktoś coś podpowie na ten temat?


Lepszego wyboru nie ma. Wiem ze Bilnsteiny sa tez B8 i moga ci zrobic jakie chcesz. Zreszta tak samo z Koni. Nie wiem jaka cena za ten zestaw ale pewnie kolo 2k. do dragu powinno styknac. Chyba ze planuszesz jakis oesik na zlocie:P
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Rafał_ » 28 sty 2013, 23:20

Z tego co pamiętam to za Bilstein krzyknęli młodemu 900zł za szt :|
A może ma ktoś namiary na k-sporta w dobrej cenie :D ?
I czym się różni d2 od k-sporta? Jest robiony w tej samej fabryce :|
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez mlody1921 » 28 sty 2013, 23:24

Nom zgadza sie 900zł sztuka tak mi powiedzieli jak pisałem do nich troche nie mało ale to kurde B8
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez onyx » 28 sty 2013, 23:53

ja bym bral bc racing zamiast d2 czy ksporta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 28 sty 2013, 23:56

onyx napisał(a):ja bym bral bc racing zamiast d2 czy ksporta


Wszystko to, to samo <dupa>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez weede » 29 sty 2013, 00:15

Szczerze mogę polecić mój zestaw, czyli Tokico HP + Ground Control – na moich ratingach sprężyn jest bardziej ulica niż tor ale zdecydowanie sztywniej niż seria.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez mlody1921 » 29 sty 2013, 00:49

Kurde trzeba by porównać bo u mnie na amorach TOkico Ori i springach PI jest mocno twardo
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Capazo » 29 sty 2013, 01:30

mlody1921 napisał(a):Kurde trzeba by porównać bo u mnie na amorach TOkico Ori i springach PI jest mocno twardo


Gwint jest nieporownywalnie bardziej komfortowy. A dzieki regulacji do streetu sie nadaje.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 29 sty 2013, 01:38

Capazo napisał(a):
onyx napisał(a):ja bym bral bc racing zamiast d2 czy ksporta


Wszystko to, to samo <dupa>


Sam jestes <dupa> :P To zupełnie 2 rozne rzeczy ;) Miałeś okazję je chociaż zmacać?

ksport i d2 to się zgodzę, że <dupa> ale bc jest najlepszy z tej całej skośnej taniochy. Można też rozważyć Teina – ale jakością nie grzeszy, wbrew obiegowej opinii (nie jest już robiony w JP).

Capazo napisał(a):
mlody1921 napisał(a):Kurde trzeba by porównać bo u mnie na amorach TOkico Ori i springach PI jest mocno twardo


Gwint jest nieporownywalnie bardziej komfortowy. A dzieki regulacji do streetu sie nadaje.


Zależy z jakim ratingiem weźmiesz sprężynę :P Wg mnie najgorszym pomysłem jest branie gwintu na ulicę. W ogóle jego możliwości się nie wykorzysta – podnoszenie, opuszczanie, już nie wspominam o regulacji camberami.

@ujowy chinski gwint będzie gorszy od dobrze dobranego amora ze sprężyną.

Ja bym wziął żółty koni (regulacja twardości) i do tego h&r. Ewentualnie kayaba AGX. Bilstein B8 (na tzw. grubej rurze) jest dobry ale droższy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Rafał_ » 29 sty 2013, 02:01

onyx napisał(a):Ja bym wziął żółty koni (regulacja twardości) i do tego h&r


A gdzie znajdę żółte koni do mx3? Widziałem tylko czerwone wkłady, które też są z regulacją twardości.
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez onyx » 29 sty 2013, 11:08

Obawiam się, że nigdzie... Do 323/MX-3 ich po prostu nie ma. Z tego co pamiętam to czerwone nie mają regulacji. Może Ci się pomyliło z Kayaba AGX?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Bartg » 29 sty 2013, 11:21

Do 323 BA są żółte koni tak na marginesie :) 542 zł sztuka nawet można u nas zamówić ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7813 (21/123)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez onyx » 29 sty 2013, 11:22

Bartg napisał(a):Do 323 BA są żółte koni tak na marginesie :) 542 zł sztuka nawet można u nas zamówić ;)
a jak się ma zawias BA do MX-3? Chyba BG jest bliżej spokrewnione?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Bartg » 29 sty 2013, 11:32

Tak BG jest bardzo blisko spokrewnione, ale do BG widzę tylko czerwone tak jak do MX'a.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7813 (21/123)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Rafał_ » 29 sty 2013, 12:15

onyx napisał(a):Obawiam się, że nigdzie... Do 323/MX-3 ich po prostu nie ma. Z tego co pamiętam to czerwone nie mają regulacji. Może Ci się pomyliło z Kayaba AGX


Zarówno seria Koni Special (czerwone) jak i Koni Sport (żółte) mają regulację siły tłumienia. Różnica jest taka, że czerwone trzeba zdjąć z auta aby je wyregulować. Koni żółte mają regulację pokrętłem i można je regulować na aucie. Choć zdarzają się też takie bez pokrętła i też trzeba zdejmować.

Porównanie zakresu regulacji Koni Special i Sport:

damping_charac.gif
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez onyx » 29 sty 2013, 14:05

No to ciężki temat się robi... agx'a ani ultra sr z kayaby brak (podobnie tein, czy tokico illumina), zostaje czerwony Koni, bilstein (za niezłą kasę) i chiński gwint. Jak dla mnie wybór żaden.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez radekkm » 29 sty 2013, 15:00

na przod tylko i tylko bilstein,na tyle jak chcesz zaoszczedzic to cokolwiek co nadaje sie do obnizenia
inwestowanie w rear zawias w przednionapedowce raczej mija sie z celem
chinczyki omijaj
wiem co mowie!
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez mlody1921 » 29 sty 2013, 16:29

Czasem to ma człowiek dość tych Mx-3 nic niema a jak juz jest to cena powala na kolana, jakby dobrać wkłady o odpowiednich wymiarach z regulacją
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Rafał_ » 29 sty 2013, 16:39

Chyba czas na zmianę budy ;) np. mx5 NA :) Gratów jest od zaje.ania :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy