Mazda 323F BG BP '93

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Pit » 24 wrz 2010, 10:36

piwo napisał(a):nie czepialskei tylko wszystko co bylo mowionbe sie sprawdzilo.wszystko w tym linku co dales sie zgadza poza zdaniem fiva ze moc nie bierze sie zpowietrza.moim zdaniem sie bierze :)

Wg mnie, jednak samo powietrza bez paliwa, no nie bardzo ma przełożenie na moc ;) Dokładnie o to samo chodziło Five'owi w przytoczonym wątku :)

A kolega orzech, niech plany najpierw wcieli w życie. Planów i mega projektów które nigdy nie wydobyły się z głowy właściciela w pełną okrucieństw rzeczywistość, na tym forum jak wiecie było bardzo wiele.

:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Jacek176 » 24 wrz 2010, 12:28

Wczoraj spędziłem kolejną godzinę szperając w sieci i w 95% wypowiedzi przy takich objawach jak u mnie obstawiano uszczelniacze. No bo przecież gdyby walnięte były pierścienie to auto najbardziej dymiłoby przy wciskaniu gazu i ostrym butowniu? A wtedy wogóle nie kopci, puszcza bąk TYLKO przy puszczeniu gazu i to przy wysokich obrotach. Jeśli puszcze gaz poniżej 6000obr. nic się nie dzieje. Ale jak puszcze gaz powyżej 7000obr. to styłu robi sie na moment zasłona dymna. To jest jeden taki strzał i potem znowu czysto.
No ale na 100% niczego się nie dowiemy bez rozbierania silnika. Swoją drogą to byłby niezły ZONK gdyby pierścienie Hastings Racing (chromowane, wzmacniane itd.) padły po ok. 20tys.km przebiegu :|

marmarek napisał(a):biedzie w tym aucie ITB ? skoro juz tyle w tym aucie namodzone a moze bylaby to pierwsza mazda z itb tutaj?

Najpierw to muszę ogarnąć to kopcenie. Na początek zacznę od wymiany uszczelniaczy.
A ITB, tak jak juz wielkrotnie tu pisałem, pewnie kiedys będzie. Ale najpierw muszę przejść na ECUmastera det3 potem zrobić konwersje na MAP sensor. Dopiero wtedy mozna mysleć o ITB. A w międzyczasie jeszcze trzeba wymienic kolektor wydechowy bo ten seryjny to jest porażka.

orzech55 napisał(a):Ogólnie to planuje wałki od Świątka więc wznios to sobie zażyczę jaki chce . Zawory to raczej będę dobierał od czegoś albo dorabiał. Szlif talerza od strony trzonka to chyba nie jest dobry pomysł bo można kąty po...psuć i wielkość przylgni... Tak myślę żeby zrobić porting tak jak mówisz dorobić większe zawory o 1-2mm na jeden kąt (wydech 45 ssący 30 stopni i wypukły wydechowy ssący wklęsły). Gniazda tak samo rozwiercić i wyszlifować na jeden kąt. Do tego wyosiowanie wałków i (nie wiem czy Mr.Świątek to robi) dorobienie regulowanych kółek rozrządu. Chce jak najwięcej wycisnąć z tej głowicy z planami wystawienia tego samochodu na 1/4. Jakieś pomysły czy modyfikacje mojej listy?

Ja gdybym zaczynął od początku to odrazu poszukałbym głowicy od MX-5 NB (najlepiej z lat 1998-2001, symbol silnika BP-4W). Wtedy masz mechaniczne popychacze zaworów (można dużo wyżej kręcić), i lepiej wyprofilowane kanały ssące. I dopiero do tej głowicy zamawiać wałki, tylko jakiś naprawdę ostre (conajmniej 275st.) a nie takie "light" jak u mnie (250/265). Taka głowica powinna pasować plug & play zarówno do bloku jak i do kolektora ssącego i wydechowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 24 wrz 2010, 20:26

Jacek a robiłeś próbę olejową ? To na 100% Ci zweryfikuje ocb. Co do dymienia z bagnetu i korka wlewu oleju: Po pierwsze to końcówka rurki bagnetu jest poniżej płaszcza oleju chyba wiec ten pomysł jest złym pomysłem, Po drugie olej i tak będzie parował wiec stąd ten dymek. Jeżeli odkręcisz korek na pracującym silniku i masz tam suszarkę i wali spalinami jak z wydechu to już wiadomo. Jeżeli pluje olejem z odmy to z koleji stoją pierścienie. Próba olejowa to jedyny słuszny sposób wg. mnie. Manometr do sprawdzania ciśnienia nie jest drogi...

Co do pomysłów które nie wyszły z głowy. Moje już wychodzą główka na świat :P Mam już 323f GT :].

Jacku luknąłem na allegro i znalazłem tylko jedna głowice i w dodatku od 1,6 <płacze>.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez soul » 25 wrz 2010, 00:29

Po pierwsze to końcówka rurki bagnetu jest poniżej płaszcza oleju chyba wiec ten pomysł jest złym pomysłem


jaja sobie robisz tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Jacol » 25 wrz 2010, 00:51

orzech, jakby było tak jak mówisz to byś miał cały czas full oleju :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez YaRQ » 25 wrz 2010, 00:52

jak dla mnie to syfienie w tak ciekawym temacie ;)
nie pierwszy taka akcja przez ww. osobe:\ (choćby kompendium wiedzy o BP)
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez Orzech » 25 wrz 2010, 11:15

Nie jest to syfienie bo to Jacka temat i zarzucił wątek dymienia, wiec tę wątek rozpracowujemy.
Co do rurki bagnetu to nie robię sobie jaj. Nie wiem jak jest akurat w tym silniku bo go jeszcze nie rozbierałem i nie ściągałem miski. W silnikach forda (np 1,8 i 1,6 TDCI oraz jakimś silniku diesla BMW) tak jest. Nie wiem co w tym dziwnego i nie wiem czemu poziom oleju miałby wtedy wynosić max?
O temacie kompendium wiedzy się nie wypowiem, Inżynier mechanik powiedział "im więcej cylindrów przy mniejszej pojemności tym bardziej rasowe możliwości". Pewnie w mądrych książkach tak jest napisane. Nie wiem. Ogólnie to mój kumpel z roboty po przeczytaniu tego powiedział "Inżynierek który nic nie odkręcał nigdy i porównuje taczkę do motopompy"

Edit.
Tak mi się coś kojarzy że w moim silniku (1,6 SOHC 88 KM) rurka bagnetu jest przykręcona jedna śrubka do obudowy rozrządu i w miskę to wchodzi tylko taki kawałek króciutki na o ring... Tak mi coś świta bo chyba wyciągałem ten bagnet jak rozrząd robiłem... W takim razie sory, mój błąd
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 7 gru 2010, 17:53

Dawno nic nie pisałem to zrobię mały update. Niestety pech prześladujący Madzię znów dał znać o sobie ponownie jakiś miesiąc temu: w trakcie jazdy otworzyła mi się maska. Efekt: potłuczona szyba, wyrwany zawias, połamana listwa przyszybowa, maska powyginana w chińskie "dowidzenia". Szyba już wymieniona, zawias zespawany, a maskę założyłem narazie taką starą, która leżała u mnie na strychu, została z rozbiórki innej Mazdy. Niestety jest w kolorze czarnym ale to akurat najmniejszy problem bo nawet fajnie by wyglądała taka czarna gdyby nie fakt, że też jest powyginana, porysowana i zardzewaiała w niektórych miejscach. Podsumowując Mazda w tej chwili mogłaby brać udział w konkursie na tuning "rat style" <lol>
Stąd też moje ogłoszenie:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=109580

Poza tym mam coraz bardziej sprecyzowane plany na przyszły sezon (jesli oczywiście finanse pozwolą). Uparłem się żeby sprawdzić ila da się wykrzesać z tej Mazdy bez turbo :D To już tak bardziej ambicjonalnie ;)
A więc plan jest taki:
1. Na początek zmiana opon. Toyo T1R nawet jak są nowe to nie maja najlepszych opinii jeśli chodzi o klejenie a po trzech sezonach to już nadają się na złom. Do tej pory byłem zdecydowany na Yokohama Parada spec 2 ale ostatnio kumpel stwierdził, że one wcale nie są takie dobre i stwierdził, że Pirelli Zero kleją o niebo lepiej. Także już sam nie wiem co wybiorę.
2. Przejście z topornego SMT6 na EcuMastera det 3 i wystrojenie map paliwa w trybie SA.
3. Konwersja na MAP sensor.
4. Wymiana kolektora wydechowego na Pacesetter 4-1 z jebaja
5. Zakupienie głowicy z MX-5 NB i oddanie jej do obróbki. Tutaj jeszcze właśnie nie wiem co dokładnie w tej głowicy obrobić i do kogo najlepiej ją oddać.
6. Zamówienie wałków do tej nowej głowicy. Conajmniej 280 stopni.
7. Przeniesienie odcinki do conajmniej 9000obr. Musze jeszcze się zorientować do ilu obrotów dają rade seryjne sprężynki w głowicach z NB. Jak nie dadzą rady to trzeba będzie wymienić.
8. ITB, myślę o dostosowaniu trąbek z jakiegoś motoru.
9. No i na koniec oddać to wszystko do strojenia (mapy paliwa i zaplonu w EcuMasterze, regulacja kółkami wałków rozrządu które w tej chwili są nie ruszone, ciśnienie paliwa, zapłon) tym razem porządnemu fachowcowi. Jak narazie jestem zdecydowany na Coobcia.
10. Przydałoby się też pomyśleć nad jakąś szperą albo chociaż pseudo-szperą w stylu PhantomGrip.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 8 gru 2010, 10:22

Jacek176 napisał(a):Przeniesienie odcinki do conajmniej 9000obr.

Te tłoki które teraz masz są cięższe od seryjnych? Jeśli tak to ostro pogrywasz ;)
Jacek176 napisał(a):ITB, myślę o dostosowaniu trąbek z jakiegoś motoru.

Jeśli idzie o potrzebny przelot to podejdą Ci tylko komponenty ze sprzętów typu lytr i więcej. Ja bym celował w zestaw z GSX-R 1300, ZX-12R, ZX-14 albo CBR 1100 XX.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 8 gru 2010, 19:00

<diabełek> ostro.oj bedzie sie dzialo
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4749 (236/130)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Jacek176 » 8 gru 2010, 19:20

brii napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Przeniesienie odcinki do conajmniej 9000obr.

Te tłoki które teraz masz są cięższe od seryjnych? Jeśli tak to ostro pogrywasz ;)
Wydaje mi się że są lżejsze od seryjnych. Aczkolwiek ręki (ani nic innego ;) ) nie dam sobie uciąć. Muszę poszukać informacji na ten temat.

brii napisał(a):
Jacek176 napisał(a):ITB, myślę o dostosowaniu trąbek z jakiegoś motoru.

Jeśli idzie o potrzebny przelot to podejdą Ci tylko komponenty ze sprzętów typu lytr i więcej. Ja bym celował w zestaw z GSX-R 1300, ZX-12R, ZX-14 albo CBR 1100 XX.
To akurat zostawiam sobie na sam koniec modów. Także narazie nawet specjalnie nad tym nie rozmyślałem.

piwo napisał(a):<diabełek> ostro.oj bedzie sie dzialo
To się dopiero okaże. Jak po zrealizowaniu całego planu Madzia nie będzie robic niskich 14-tek to odrazu idzie na żyletki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 24 gru 2010, 16:38

Co do głowicy to nie jestem pewny czy będzie pasowała. Uszczelka jest niby taka sama, ale chyba wałki są zamienione tzn tu gdzie jest wydech w tej od mx5 jest ssący itd. Ale tej informacji nie jestem pewien. Możesz też założyć większe zawory. Głowice polecam oddać np do Trax racing razem z zaworami i po tym do tej głowicy wyklepać wałki, tu są dwie opcje albo świątek albo jakiś stage z ebay'a . Co do sprężynek to przy tak ostrych wałkach maksymalnym planowaniu takich obrotach i dłuższych trzonkach zaworowych potrzebne są twardsze sprężynki i miseczki (ja osobiście nie chciałbym ryzykować zaworów za 1000zł i kosztów ich wymiany). Możesz też założyć podtlenek ale nie wiem czy twój projekt to obejmuje :P
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 24 gru 2010, 17:19

orzech55 napisał(a):Co do głowicy to nie jestem pewny czy będzie pasowała. Uszczelka jest niby taka sama, ale chyba wałki są zamienione tzn tu gdzie jest wydech w tej od mx5 jest ssący itd. Ale tej informacji nie jestem pewien.
Nie wiem skąd takie info. Pierwszy lepszy znaleziony w google obrazek silnika Miaty:
Obrazek
I widać, że wydech jest z tej samej strony głowicy co w 323 :)

orzech55 napisał(a):Możesz też założyć podtlenek ale nie wiem czy twój projekt to obejmuje :P
Podtlenek to już nie jest N/A :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Orzech » 24 gru 2010, 22:58

Nie ogarniam tego skrótu N/A xD. A wniosek z jakiegoś rysunku technicznego który mi się rzucił w sieci gdzie wałek exhaust był po lewej stronie silnika....
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez DISItune » 24 gru 2010, 23:06

orzech55 napisał(a):Nie ogarniam tego skrótu N/A xD


Naturally-aspirated <faja>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez jackkpl » 24 gru 2010, 23:29

Jak zamierzasz zastosowac glowice od MX-a to tam nie ma na walku aparatu zaplonowego. Najlepsza opcja bedzie,zebys kupil sobie EDIS-a (mial to u siebie lukster w V6). Do ecu mastera SA jak znalazl. Nawet ja mam takie cos na sprzedaz, wiec jak cos, to sie odezwij. Glowica musi pasowac, bo takie wynalazki robili pare lat temu juz za granica. Skoro blok ten sam, to wiadomo ze glowica nie ma zadnych wiekszych zmian. W takim setupie z porzadnym wystrojeniem to mysle,ze pod 200 koni moze byc. Od razu skoluj sobie wtryski od gtx-a lub cos podobnego (w granicach 360cc). Coobcio z tego co wiem to jeszcze nie robil SA na det3, ale moze sie cos pozmienialo. Mapy bazowe moge ci podeslac (ja obecnie po zdjeciu kompresora mam na seryjnych wtryskach mapy dosc dobrze dograne).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Jacek176 » 6 sty 2011, 11:01

Jakieś 3 tygodnie temu, jak trochę stopniał śnieg i zrobiło się w miarę sucho na ulicach, wyjechałem Madzią troche ją przewietrzyć. No i odrazu trafił się sparing partner ;) Złapałem się z BMW 6 cabrio, nie wiem jaki silnik bo nie miała oznaczeń. Niestety nie dałem rady jej objechać ale przez jakieś kilkanaście km siedziałem jej na ogonie, dopóki nie skręciła w boczną drogę. Chyba pojechałem właścicielowi po ambicji bo w akcie desperacji zaczął już wyprzedzać na zakrętach i skrzyżowaniach :D Fajnie tak powkurzać kogoś w aucie, w którym chyba dwa koła są więcej warte niż cała moja padaka <lol>
A wczoraj, przez przypadek, zgadałem się z kolegą na siłowni, że do tej gonitwy próbowała w międzyczasie dołączyć się Toyota Corolla T-sport a ja jej nawet nie zauważyłem <lol> Podobno razem z tą bejcą wyprzedziliśmy ją po czym jej kierowca przez jakiś czas próbował nas gonić ale bezskutecznie. Mój kumpel jechał wtedy jako pasażer i mówi, że właściciel Corolli, kiedy mu odjeżdżałem powtarzał cały czas: "Musi być podrasowana... musi być podrasowana..." <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pyton162 » 6 sty 2011, 11:59

zdrowy ts trolla wykrecil 15,5 na 400m na zlocie mazdy wiec nie dziwne ze ts nie mogl sie zblizyc , choc jest tez duzo ciezszy od mazdy wiec te 15,5 nie jest zlym rezultatem
Pyton162
 

Postprzez Jacek176 » 19 sty 2011, 23:51

Co prawda do wiosny jeszcze daleko ale juz zaczynam sie rozglądać za nowymi oponami bo moje dotychczasowe Toyo T1R po 2 sezonych już do niczego sie nie nadają. Tzn. NORMALNY użytkownik używałby ich pewnie jeszcze przez kilka lat ale dla mnie już wogóle nie ma trakcji na nich.
Chodzi mi o opony, ktore są najlepszym kompromisem pomiędzy oponą typowo sportową (slick) a oponą do jazdy na codzień. Zależy mi na jak najlepszym klejeniu przy startach na ćwiartkę ale jednocześnie żeby nadawały się do jazdy na codzień i nie zużyły się całkowicie po jednym sezonie.
Jakieś propozycje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez ravo » 20 sty 2011, 00:34

tylko f1 :) byłem z nich mega zadowolony w coupe a na deszczu sprawowały się prawie jak na suchym, zużycie też ok :)
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy