sebas0026 napisał(a):o
sebas0026 napisał(a):tak szybko kody nie powinny byc wymigane. Sprobuj inna diode wziac.
Długie to dziesiątki krótkie jednostki czyli 7 krótkich
www.mazdaspeed.pl
<a name=17g></a>
g. Kody błędów ABS'u (Modele GF, GW, BJ, CP)
Co prawda nie dotyczy to tylko modeli z silnikiem diesla, ale chyba się w ogóle przyda. Kontrolka ABS we wskaźnikach (chyba, że w gnieździe nia ma styku FBS) zazwyczaj nie "wystukuje" błędów należy zrobić to samemu w dość prosty sposób:
Włożyć w gnieździe diagnostycznym zworkę GND-TBS oraz próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Po włączeniu zasilania (kluczykiem oczywiście) diodka zapali się, zgaśnie i po chwili będzie podawać kody. Długie impulsy oznaczają pierwszą cyfrę, krótkie drugą.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 (jedno długie, cztery krótkie mrugnięcia) oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Najczęściej "padają" tylne czujniki (przeważnie lewe). Wynika to prawdopodobnie z temperatury (gorsze chłodzenie, przegrzewanie się czujników i w konsekwencji po czasie zwarcie lub przerwanie cewki).
W skrócie podaję najczęstsze kody:
11 – prawy przedni czujnik
12 – Lewy przedni
13 – prawy tylny
14 – lewy tylny
41/45 – prawa przednia koronka
42/46 – lewa przednia koronka
43/47 – prawa tylna
44/48 – lewa tylna
Jeżeli czujnik pada "powoli" to wtedy pojawia się też najczęściej "uszkodzenie" koronki ABS'u; nie oznacza to wcale uszkodzenia koronki, ale warto przy okazji sprawdzić czy ma 44 zęby
W przypadku uszkodzenia jednego czujnika a nawet dwóch komputer ABSu (w benzynowych wraz z TCS'em) potrafi jeszcze wygenerować poprawny sygnał prędkości, który rozprowadzony jest po elektronice – pomimo uszkodzenia czujników ciągle wskaźniki pokazują prędkość!
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.
skoti napisał(a):U mnie też ABS nie działa, kontrolki się świecą
Sprawdzałem kody błędu, bez diody i z diodą z rezystorem, ale nie pokazuje żadnych błędów. Ani kontrolki, ani dioda nie migają..
Sprawdzałem kilkukrotni, więc wszystko podłączyłem dobrze.
co może być nie tak?
Firewolf1 napisał(a):Kolego "pioterbezkitu " jestes Wielki. Tu byl moj blad. Ja robilem z mniejsza czestotliwosci czyli wolno a nie szybko. Mysle ze ruszy po prawidlowym skasowaniu bledow ale jutro napisze czy sie udalo bo dzis juz jestem w domu.
Musze poprosic kogos o pomoc zeby zaczac wiskanie w odpowiednim momencie.
Pozniej po wciskaniu wylaczyc zaplon i odlaczyc zworke czy odrazu powinna zgasnac kontrolka abs po wyciskaniu
Firewolf1 napisał(a):Jak nie pomoze to wymienie modul ABS ale mysle ze chodzi poprostu o skasowanie bledow tylko jak to zronbic by on zareagowal.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości