Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez B4r7 » 8 lut 2011, 15:11

sebas0026 napisał(a):o
sebas0026 napisał(a):tak szybko kody nie powinny byc wymigane. Sprobuj inna diode wziac.



Długie to dziesiątki krótkie jednostki czyli 7 krótkich
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2009, 10:27
Posty: 120
Skąd: Mikołów
Auto: Lexus IS200

Postprzez Firewolf1 » 22 lut 2011, 12:25

Witam wszystkich serdecznie.
Jestem nowy na forum, niebardzo wiem w ktorym dziale szukac pomocy i ew. sposobu sprawdzenia bledow.
Mam spory klopot z mazda 323p rok 98. pojemnosc 1.5
Auto przyjechalo do naprawy blacharsko lakierniczej. Przed spawaniem progu zostala odlaczona ujemna klema aukmulatora. Na drugi dzien podlaczylem akumulator i wyjechalem autem z warsztatu. Niestety kontrolka ABS nie zgasla, swieci sie caly czas.
Dodam ze nic nie wylaczalem, nie odlaczalem, nie kompinowalem z elektryka poza odpieciem aku na noc.
Poczatkowo myslalem ze trzeba przejechac kawelek aby kontrolka zgasla ( tak jest np we francuzach )
Zrobilem z 6 km z przyspieszaniem i hamowaniem. Nic to nie wnioslo. ABS oczywiscie nie dziala. Probowalem kilka razy odpinac aku, bez efektu.

Prosze Was bardzo o pomoc, jakies sugestie. Auto musi niebawem wyjechac a ja z zagadka zostalem a najgorsze co powiedziec klietowi :(
Bede zobowiazany za wszelka pomoc.

W jaki sposob mozna sprawdzic bledy w tym modelu ? Czy wystaczy zworka w gniezdzie diagn i gdzie tego gniazda szukac w 323p 98r. ??

Poza tym nie wiem czy nie trzeba wykonac jakiejs czynnosci serwisowej zeby moze zakodowac ABS bo nie sadze by cos uleglo uszkodzeniu.
Spotkalem sie z tym pierwszy raz, prosze pomozcie...

Pozdrawiam Sebastaian
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez skoti » 22 lut 2011, 17:23

U mnie też ABS nie działa, kontrolki się świecą
Sprawdzałem kody błędu, bez diody i z diodą z rezystorem, ale nie pokazuje żadnych błędów. Ani kontrolki, ani dioda nie migają..
Sprawdzałem kilkukrotni, więc wszystko podłączyłem dobrze.
co może być nie tak?
Początkujący
 
Od: 10 wrz 2010, 17:51
Posty: 11
Auto: Mazda 323f BJ 1,5 16V
1999 r.

Postprzez pioterbezkitu » 22 lut 2011, 17:46

Zewrzyj w gnieździe serwisowym GND i TBS, przekręć stacyjkę i sprawdź mrugnięcia diody ABS. Jak będziesz miał problem z ich odczytaniem, to wrzucaj tutaj, postaram się pomóc – ostatnio przerabiałem ten temat w mojej Mazdzie 323P.

Tutaj masz gniazdo diagnostyczne
Obrazek

Z jednego z poradników

<a name=17g></a>
g. Kody błędów ABS'u (Modele GF, GW, BJ, CP)

Co prawda nie dotyczy to tylko modeli z silnikiem diesla, ale chyba się w ogóle przyda. Kontrolka ABS we wskaźnikach (chyba, że w gnieździe nia ma styku FBS) zazwyczaj nie "wystukuje" błędów należy zrobić to samemu w dość prosty sposób:
Włożyć w gnieździe diagnostycznym zworkę GND-TBS oraz próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nózką do PLUSA akumulatora. Po włączeniu zasilania (kluczykiem oczywiście) diodka zapali się, zgaśnie i po chwili będzie podawać kody. Długie impulsy oznaczają pierwszą cyfrę, krótkie drugą.
Przy np. uszkodzonym czujniku Lewym Tylnym pojawią się błędy: 14 (jedno długie, cztery krótkie mrugnięcia) oraz 48 (a nawet i 44) – wszystkie wynikają z uszkodzenia czujnika.
Najczęściej "padają" tylne czujniki (przeważnie lewe). Wynika to prawdopodobnie z temperatury (gorsze chłodzenie, przegrzewanie się czujników i w konsekwencji po czasie zwarcie lub przerwanie cewki).

W skrócie podaję najczęstsze kody:
11 – prawy przedni czujnik
12 – Lewy przedni
13 – prawy tylny
14 – lewy tylny
41/45 – prawa przednia koronka
42/46 – lewa przednia koronka
43/47 – prawa tylna
44/48 – lewa tylna
Jeżeli czujnik pada "powoli" to wtedy pojawia się też najczęściej "uszkodzenie" koronki ABS'u; nie oznacza to wcale uszkodzenia koronki, ale warto przy okazji sprawdzić czy ma 44 zęby :]
W przypadku uszkodzenia jednego czujnika a nawet dwóch komputer ABSu (w benzynowych wraz z TCS'em) potrafi jeszcze wygenerować poprawny sygnał prędkości, który rozprowadzony jest po elektronice – pomimo uszkodzenia czujników ciągle wskaźniki pokazują prędkość!
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek.

Obrazek


P.S. Może wystarczy skasować błędy
Pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez pioterbezkitu » 22 lut 2011, 18:03

skoti napisał(a):U mnie też ABS nie działa, kontrolki się świecą
Sprawdzałem kody błędu, bez diody i z diodą z rezystorem, ale nie pokazuje żadnych błędów. Ani kontrolki, ani dioda nie migają..
Sprawdzałem kilkukrotni, więc wszystko podłączyłem dobrze.
co może być nie tak?


U mnie kontrolka się świeciła a nie mogłem wymigać żadnych błędów gdy miałem odłączony jeden czujnik. Tak jakby system sprawdzanie błędów wtedy nie działał. Sprawdź też poziom płynu hamulcowego, ładowanie, napięcie aku. Ale moim zdaniem najpierw przewody i wtyczki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Firewolf1 » 23 lut 2011, 16:27

Dzisiaj podłączyłem auto według wkazówek. Dziwnie wyskoczylo 4 bledy. 11, 12, 13, 14 i koniec. Czyli kolejno czujniki. Nie potrafie tego zinterpretowac. Nie rozlaczalem nic oprucz aku. Nie wierze w to zeby wszystkie czujniki byly padniete skoro wczesniej wszystko gralo.
Do glowy przychadzi mi albo brak jakiejs wspolnej masy czujnikow albo uwalony sterownik.

Probowalem skasowac bledy wedle instrukcji. Bez efektu. odczytalem bledy przy pomocy diody led, gdy zaczal powtarzac sekwencje, wsiadlem do auta i zaczalem naciskac pedal hamulca 10 razy w czestotliwosci mniejszej niz 1s. Nie wiem czy dobrze rozumuje. Czestotliwosc mniejsza niz szekunda tzn dluzsze czasy odstepu miedzy wcisnieciami ? Tak robilem. A moze mialem naciskac szybko zeby czasy wcisniec byly szybsze niz sekunda ??

Generalnie powinienem odzczytac bledy, nie rozlaczac zworki, wykonac 1o razy naciskanie, POZNIEJ WYL ZAPLON i powinno byc wykasowane ??
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez rafał88 » 23 lut 2011, 16:59

Wrzuc filmik na youtube i podaj linka z tymi odczytem. jakos nie chce mi sie wierzyc ze 4 czujniki padly. a jak nie to odlacz akumulator na cala noc i wtedy sprawdz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Firewolf1 » 23 lut 2011, 17:38

No 100% takie bledy odczytalem. Nie pomylilem sie bo nie poraz pierwszy robilem diagnostyke z kontrolki. Poraz pierwszy robie w mazdzie.

Kody napewno 11, 12, 13, 14. Mi tez nie chce sie wierzyc w uwalone czujniki. kiedys spawalem prog w tej mazdzie ta sama spawarka. W ten sam sposob na odlaczonym akumulatorze i po podlaczeniu bylo wszystko git.

No juz naprawde zglupialem.
prosze napiszcie jak jest z kasowaniem. Czestotliwosc poszczegulnych wcisniec czesciej niz sekunda czy zadziej ??

Po wciskaniu wylaczam zaplon, odpinam zworke i diode led i po wlaczeniu zaplonu powinno byc ok czy tzreba sie przejechac ??
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez pioterbezkitu » 23 lut 2011, 19:19

Częściej niż sekunda – tzn inaczej – musisz napierdzielać w ten hamulec bardzo szybko :)

To raz, a dwa – musisz to zrobić w odpowiednim momencie, tzn zaraz po końcu całej sekwencji błędów – czyli po wymiganiu błędu 14. Jak sprawdzasz błędy na zewnątrz samochodu to możesz mieć problem żeby zdążyć do niego hopnąć i zacząć wciskać hebel.

P.S. W mojej 323 nie musiałem kombinować z diodą i opornikiem, kontrolka ABS na desce rozdzielczej migała mi błędy – i łatwiej wtedy było mi je kasować – deptać hamulec w odpowiednim momencie. Więcej, przy pierwszym sprawdzeniu błędów wyświetliło mi ich bodajże 6 – wszystkie czujniki, moduł zasilania i coś jeszcze, po skasowaniu został tylko jeden właściwy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Firewolf1 » 23 lut 2011, 20:03

Kolego "pioterbezkitu " jestes Wielki. Tu byl moj blad. Ja robilem z mniejsza czestotliwosci czyli wolno a nie szybko. Mysle ze ruszy po prawidlowym skasowaniu bledow ale jutro napisze czy sie udalo bo dzis juz jestem w domu.

Musze poprosic kogos o pomoc zeby zaczac wiskanie w odpowiednim momencie.
Pozniej po wciskaniu wylaczyc zaplon i odlaczyc zworke czy odrazu powinna zgasnac kontrolka abs po wyciskaniu ??
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez pioterbezkitu » 23 lut 2011, 20:14

Firewolf1 napisał(a):Kolego "pioterbezkitu " jestes Wielki. Tu byl moj blad. Ja robilem z mniejsza czestotliwosci czyli wolno a nie szybko. Mysle ze ruszy po prawidlowym skasowaniu bledow ale jutro napisze czy sie udalo bo dzis juz jestem w domu.

Musze poprosic kogos o pomoc zeby zaczac wiskanie w odpowiednim momencie.
Pozniej po wciskaniu wylaczyc zaplon i odlaczyc zworke czy odrazu powinna zgasnac kontrolka abs po wyciskaniu ??



A próbowałeś migać błędy bez diody? Samą zworką? Da radę kontrolką ABS? Bo jak tak, to Ci druga osoba wtedy niepotrzebna i jest łatwiej.

U mnie po udanym skasowaniu kontrolka gasła. Ale też nie za pierwszym razem udało mi się skasować błędy, czasem po prostu nie łapie.

Pozdro <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Firewolf1 » 23 lut 2011, 21:46

probowalem bez diody ale nie dalo sie. Uzywam diod do spradzania sygnalu z wtrysku benzyny wiec nie kombinowalem dalej tylko podpialem diode i poszlo. Jutro sprobuje kilka razy jak za pierwszym nie pojdzie.
Klientowi narazie sie nie chwale bo moze rzeczywiscie wystarczy skasowac i po krzyku.
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez Firewolf1 » 24 lut 2011, 22:55

Witam.
Niestety nadal jestem w czarnej du..pie.
Probowalem dzisiaj kilkanascie razy odczytac bledy i skasowac bledy wciskajac 10 razy pedal hamulca jednak bez efektu.
Odlaczylem nawet kleme i ponownie probowalem w roznych kombinacjach i nic. Ani szybkie wciskanie ani wolne nie pomaga. Ani tuz po wyswietleniu ostatniego bledu ani w trakcie ich wyswietlania.

Poprostu wciskanie pedalu nie przerywa procedury odczytu . Ja sobie wciskam a bledy dalej sobie migaja.
Wnioskuje ze skoro ani odlaczenie klemy, ani procedura wciskania pedalu nie doprowadza do usuniecia bledow to musi byc jakas inna metoda w tym aucie na usuniecie bledow ABS-u.

TYLKO JAKA ?? W niektorych autach zwiera sie zworki a w innych tylko urzadzenie serwisowe.
To auto szarpie bezlitosnie moje nerwy.

Macie jescze jakies pomysly ??
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez Firewolf1 » 24 lut 2011, 23:01

Coz. Ja nadal nie rozwiazalem problemu. Owszem udalo mi sie wywolac procedure odczytu bledow za pomoca dilody led. Bledy 11, 12, 13, 14.


Niestety pomysl z wciskaniem pedalu hamulca nic nie wniosl. NIe przerywa procedury odczytu kodow Nie kasuje bledow. Zarowno wolne wciskanie jak i szybkie nic nie daje. Probowalem kilkanascie razy.
Odczyt wszystkich bledow i po wyswietleniu ostatniego rozpoczynam wcikanie 10 razy.
Kontrolka jak swiecila tak i swieci. Kto ma pomysl na usuniecie bledow. Moze jest jakas inna procedura ??

Prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez Borys » 24 lut 2011, 23:23

Błędy równie dobrze kasuje odpięcie aku. Skoro nagle wywaliło ci błędy wszystkich czujników to raczej problem ze sterownikiem. Z ciekawości możesz sprawdzać rezystancję wszystkich czujników, ale wątpię by na raz wszystkie padły pod wpływem spawarki.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez pioterbezkitu » 24 lut 2011, 23:25

Poziom płynu hamulcowego w normie? Akumulator dobrze naładowany? Możesz spróbować odłączyć obie klemy na noc. Albo jeszcze spróbuj zrobić reset kompa (odpięcie akumulatora i wciśnięcie hamulca nożnego na ok 20sek) i wtedy pokombinuj. Niestety nie jestem w stanie Ci pomóc. Uzupełnij profil, może ktoś z Twojej okolicy mógłby Ci pomóc.

P.S. Na pewno szybko dajesz w hebel? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez Firewolf1 » 24 lut 2011, 23:52

Robilem wciskanie w roznych kombinacjach.
Turbo szybko. Szybko. Normanie. Wolno. I w róznych odstepach czasu. Toz po wyswietleniu, kiedy zaczal druga serie powtorzen. Pozniej odlaczylem kleme , podlaczylem i od nowa. Tak z 1.5 godziny probowalem z pomocnikiem na zmiane.
I nic, zupelnie nic, tak jakby nie reagowal zupelnie na wciskanie. Dalej enmitowal kody.
Poprostu czynnosc wciskania nie wywoluje zupelnie zadnej procedury.

Dzis odlaczylem kleme masowa na noc. Jutro sprobuje jeszcze na odlaczonej klemie wcisnac ham na 30-40 sek. I zaczne mordege od nowa.

Mysle aby wybrac sie na komputer do kogos bo sam nie mam do mazdy. Jak nie pomoze to wymienie modul ABS ale mysle ze chodzi poprostu o skasowanie bledow tylko jak to zronbic by on zareagowal.

Normalnie czeski film
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez Firewolf1 » 24 lut 2011, 23:58

Duzo aut juz w zyciu spawalem i nigdy na odlaczonym aku nic zupelnie sie nie stalo. Oczywiscie poza utata kodow itd. Ale bez awarii modulow.

Jestem w szoku ze on wogole nie reaguje na kasowanie wedlug instrukcji.
Bylbym prawie przekonany ze tak do mnie przyjechala gdyby nie fakt ze sam ja dowiozlem do warsztatu ok 3 km i nic sie nie swiecilo.
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez Borys » 25 lut 2011, 00:18

Firewolf1 napisał(a):Jak nie pomoze to wymienie modul ABS ale mysle ze chodzi poprostu o skasowanie bledow tylko jak to zronbic by on zareagowal.

Błędy ABS nie są tymi co zapisują się w pamięci, test układu wykonywany jest przy rozruchu, jako coś jest źle to kontrolka nie gaśnie. Jeśli jeszcze tego nie robiłeś to przejedź się tym autem, gdy sterownik dostanie odczyt ze wszystkich czujników podczas ruchu powinno przestać świecić.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Firewolf1 » 26 lut 2011, 11:06

Jedno jest pewne.
Sterownik ABS nie reaguje na odpinanie klemy, rowniez z wciskaniem pedalu np na 30-40 s celem resetu. Podobnie z kasowaniem bledow wedlug instrukcji. Wszystkie mozliwe konfiguracje sprawdzone. Nie ma szans, dioda caly czas generuje bledy.

Zastanawia mnie czy brak swiecenia trzeciego swiatla stop ( tego pod szyba) moze miec wpyw na utrudnienia w skasowaniu bledow za pomoca wciskania hamulca. Moze musi byc jakas konkretna opornosc zeby sterownik zareagowal.

Czy poza bezpiecznikami pod maska sa jeszcze gdzies bezpieczniki ktore moga byc odpowiedzialne za ABS ??

W poniedzialek jade na komputer bo juz nie widze innego rozwiazania.
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323