Strona 18 z 26

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 24 lut 2010, 10:56
przez zmyslo
Prem(J)aca napisał(a):Witam
Czy ktoś próbował usunąć kod 47 w premacy 2002 DiTD po lifcie? (przód jak w 2003)
)Kod ten pojawia się czasami i nie jestem pewien czy ciąć jakieś kable i co najważniejsze które? W serwisie wymiana siedziska to ok 5000PLN.Proszę o wskazówki osób które uporały się dokładnie w moim modelu z kodem 47


Przyłączam się do pytania.
Mam Premacy po lifcie 2003r. CP
Czy mogę śmiało wykonać operację cięcia kabelka?

Pyton162 napisał(a):tak przeciąłem czarny kabel odłączyłem wtyczke pod fotelem która idzie w podloge i po problemie


Pyton162, czy masz może 323 po lifcie? Jeśli tak to domniemam że u mnie będzie podobnie.

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 25 lut 2010, 17:43
przez zmyslo
No dobra sam sobie odpowiem.
Zaryzykowałem.
Uciąłem kabelek (na mój gust on był cały czarny) w pierwszej wtyczce od prawej 3 kabelek.
wyjąłem czarną wtyczkę pod fotelem i GIT <rotfl> .
Nie świecą się kontrolki.
Przy włączeniu a potem uruchomieniu silnika na chwilkę tylko się zapala czerwona kontrolka PP – ale to normalne tzw. kontrola świecenia żarówek – a potem wszystko normalnie.

Ogłaszam że metodę powyższą można stosować w Mazda Premacy 2003r DiTD po lifcie CP.

P.S.
Specjalne podziękowania składam marcili, choman i Szifers którzy jako jedyni – z wielu pytanych osób – odpowiedzieli na moje błagalne prośby.
Dzięki

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 26 lut 2010, 16:13
przez kwiatu5
Hej,
Nie mówię, że opisana metoda cięcia kabelków jest zła (downgrade SRS, PODS disabling), ale chciałbym zerknąć w schematy obwodowe działania SRS. Macie może takie rzeczy (widziałem, że Newbie wrzucał skan z jakiegoś podręcznika) i podeślecie, albo chociaż podacie gdzie tego szukać. Chętnie bym sobie do tego zajrzał za co odpowiadają poszczególne Piny w konektorze SAS Unit.

Dlaczego w/w metoda wydaje mi się niepewna? Rozłączenie obwodu, odpięcie/wyłączenie modułu to także awaria SRS, którą SAS Unit powinien wykryć, a jak się okazuje sygnalizuje że wszystko OK. A może odpinamy tym cięciem kabelek sygnałowy do jednostki sterującej komunikatami o errorach?

Ciekaw jestem też zasady działania i schematu ideowego sensora – http://allegro.pl/listing/search.php?st ... tegory=620, bo jeśli to faktycznie kilka rezystorów, to faktycznie wolałbym sobie taką płytkę sam wytrawić i zalutować.

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 2 mar 2010, 10:05
przez Yazeen
w mojej 323 F, 2002, 2.0 DiTD, miga czerwona kontrolka AirBaga kodem: 3 x dlugo, 7 x krotko... co to oznacza i jak sobie z tym poradzic??
Czy ktos dysponuje jakims wykazem albo stronka gdzie mozna znalezc rozszyfrowanie kodow w BJce z 2002??

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 2 mar 2010, 10:36
przez kwiatu5
Wygląda mi to na błąd modułu poduszki pasażera.
Pamiętaj, że nie działają Ci poduszki i napinacze pasów.

btw. wykonałem cięcie kabelków o których pisał newbie,
problem zniknął,
od tamtej pory nie działa mi opcja REMNG ;)

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 27 mar 2010, 18:16
przez wb123
witam,
czy miał ktoś kod błędu 21 ?
Mi po miesiącu od zakupu świeci się coraz częściej :(
mazda 6 kombi 2005

pozdr

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 30 mar 2010, 18:39
przez mac8126
Witam ponownie, jak już wcześniej pisałem o problemie kodu 47 w MPV z 2000r.
Poczekałem aż śniegi puszczą i zabrałem się za szukanie modułu od poduszek.Znalazłem jest tak jak w większości mazd przy pedale gazu za plastikiem.Niestety zmartwiłem się gdy zobaczyłem kostke :(
Obrazek
nie ma tam czarnego przewodu.Jest tylko pusty pin.W ogóle inne są kolorki kabelków.
Ma ktoś jakiś pomysł co dalej z tym fantem zrobić?

Pozdrawiam Maciek

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 4 kwi 2010, 20:39
przez cpst
Witam. W mojej GW '98 ostatnio coraz częściej pojawia się błąd 48. Jak rozumiem, metoda Newbie jest póki co najczęściej wybieranym remedium, pojawia się jednak w mej głowie pytanie: w jaki sposób po przecięciu tego kabla zadziałają poduszki? Chciał bym aby ew. strzeliły obie (ew wszystkie). Czy przecięcie wskazanego przewodu przypadkiem zablokuje poduszek zupełnie?

pozdrawiam
ł.

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 4 kwi 2010, 20:50
przez kwiatu5
Pewności nie mam ale na logikę jeśli kontrolka od poduszek zapala się i gaśnie tzn. że błędu nie ma. Inaczej generowałby się błąd. Ten kabelek który tniemy jest najprawdopodobniej przewodem sygnałowym z modułu PODS, który wysyła ew. błędy tą linią. Kabelek odcięty – błędu nie ma, PODS można w sumie całkiem odpiąć.

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 9 kwi 2010, 11:52
przez cpst
powoli chyba zaczynam to łapać :) Niestety, po odcięciu czarno-czerwonego przewodu i odpięciu złączki pod fotelem (trzy przewody) wyświetla się błąd 45... Dumanie i kombinowanie nadal trwa :)

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 30 kwi 2010, 00:45
przez orzeszkowy
Witam Kolegów,

jestem tu nowy spędziłem na tym forum już około 8 godzin szukając mojego problemu i nic nie znalazłem może po prostu nie umiem szukać, mam mazdę 323 BJ rok 1998 i mam problem z poduchami pomarańczowa kontrolka po lewej stronie świeci a czerwona w dolnym prawym rogu wyświetla kod 45 znalazłem opis jak to zrobić żeby dyskoteka znikła lecz nie pokrywa się to z moim modelem nie mam modułu POD mam tylko komputer od airbag-u po prawej stronie obok pedałów i nic więcej, przejrzałem całe wnętrze od środka, i moje pytanie oraz prośba jest taka jak ugryźć ten temat dodam że auto jest po lekkim dzwonie przód prawa strona poduszki nie wyszczeliły ! oczywiście to było przed problemem z airbagami zrobiłem auto i wszystko było ok do dzisiaj, acha próbowałem założyć opornik zamiast maty w siedzeniu pod przewody brązowy i biały i wtedy wyświetlało mi KOD 44 proszę o pomoc lub ewentualnie o linka do tematu który mi pomoże PROSZĘ PROSZĘ BOLĄ MNIE JUZ OCZY OD JAZDY W NOCY <płacze> <płacze> <płacze> <glupek2>

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 5 maja 2010, 10:30
przez xANDy
Panowie:
Procedura "downgradu" systemu PODS polega na wyłączeniu modułu, który odpowiada za przetwarzanie sygnału maty i transpondera w siedzeniu pasażera. Oznacza to, że system SRS zakłada, że zawsze siedzenie pasażera jest zajęte. Czyli poduszki zawsze są aktywne (nawet jeśli pasażera nie ma). To jest i plus i minus.
System "odcięcia" PODS działa na pewno w osprzęcie elektryczno-elektronicznym modelu GF/GW przed liftingiem (po liftingu elektronika i okablowanie uległy zmianie). Modele 323 (jeśli miały takie same wiązki i kostki) też będą mogły być tak "przerobione". Premacy ma już zmienione systemy ze względu na przebudowaną konstrukcję – ale w jakim stopniu to trudno powiedzieć.
Możliwe, że w 323 i premacy – jeśli jest osobna kostka systemu PODS – to metoda odcięcia kabelka zadziała prawidłowo. Zakładając oczywiście, że kolory kabli NIE uległy zmianie (bo w innych miejscach pojazdu bywa z tym już różnie)...

W obecnym stanie naszej wiedzy możemy powiedzieć mniej więcej to:
– w innych autach niż 626 przed F/L odcięcie pods'u nie zostało dokładnie przetestowane (jeśli ktoś zrobił tę procedurę w BJ/CP i miał stłuczkę na "poduszki" to niech da znać, czy wystrzeliły OBIE)
– czerwona kontrolka (po odcięciu systemu pods) powinna działać normalnie
– systemy w autach generacji zoom-zoom (MPV, 3, 5, 6 itp.) mają nieco inną elektronikę chociaż te same kody błędów.
– wyszczególnione kody błędów i trochę teorii znajduje się tutaj viewtopic.php?t=65171 na samym końcu
– przy obecnych cenach szeroko dostępnych emulatorów mat zajętości pasażera do niemal wszystkich modeli świata (przecież nie tylko w mazdach wysiada ten system) należy kierować się ku temu rozwiązaniu jako sprawdzonemu bez ingerencji w nieznaną w skutkach procedurę cięcia elektryki pojazdu.

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 28 cze 2010, 22:49
przez kancin
Witam. Odczytałem kod poduszki i przedstawia się następująco:
kontrolka SRS świeci raz krótko, przerwa a następnie 9 szybkich mrugnięć. Cykl ten się powtarza kilka razy.
Jeśli ktoś wie co to za błąd będę wdzięczny za sugestie. Dodam, że posiadam Mazda 6 2004r

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 28 lip 2010, 16:38
przez cinnek007
a ja mam taki błąd 3 bługie mignięcia i 7 krótkich i tylko kontrolka air bag kierowcy. Z góry dziękuję bardzo za pomoci pozdrawiam forumowiczów. Dodam, że moje autko jest po lifcie.

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 29 lip 2010, 12:07
przez kwiatu5
gdzieś widziałem ta tabelkę ze wszystkimi kodami błędów. może ktoś to po prostu tutaj by wrzucił i nie nakręcajmy tematu.

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 31 lip 2010, 10:58
przez cinnek007
popieram kolegę wyżej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 4 sie 2010, 06:39
przez cirro
Witam wszystkich forumowiczów!!!
Od dwóch tygodni borykałem się z problemem poduszek, kod 47. Od wczoraj, brak choinki na desce rozdzielczej.
Mianowicie, mam Mazda 323F BJ z 2000r, przeczytałem całe forum odnośnie błędów air bag i skorzystałem z rad i fotoleracji "niewbe" oraz "pyton162". Panowie dziękuję za pomoc!!!

1. Odłączyłem akumulator.
2. Wcisnąłem pedał hamulaca, ok 30 sek, odczekałem chwilkę.
3. Odpiąłem kostkę pod fotelem pasażera, tę co wchodzi w podłogę.
4. Zanurkowałem na podłodzę, koło pedału gazu, zdjąłem osłonę ( plastik przypięty jednym bolcem), tam znajdują się trzy kostki, wypiąłem pierwszą i przeciąłem czarny kabel( 4 pin, jedyny czarny kabel w tej kostce). Przecięty kabel zaizolowałem, wpiąłem kostkę z powrotem.
5.Podłączyłem akumulator i test... Włożyłem kluczyk i przękreciłem. Na początku ząświeciły się obie kontrolki (pomarańczowa i czerwona) po chwili obie zgasły ...
Aktualnie przy starcie zapala się czerwona i po 4-5 sek gaśnie.
Pozdrawiam!!! <spoko> <spoko> <spoko>

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 4 sie 2010, 18:00
przez kwiatu5
Obrazek

To chyba będzie to.
Pozdrawiam,

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 12 sie 2010, 21:51
przez frankiliki
witajcie a czy ten patent ktory opisal cricco dotyczy rowniez mazdy GF z 99roku?? moja znajoma kupila wczoraj i ma problem z kodem 47 -4 dlugie mrugniecia i siedem krotkich. prosze o wurozumialosc i nie pisanie zeby przejrzec temat bo sprawa jest barzdo pilna. pozdrawiam

Re: Kody błędów – AIR BAG

PostNapisane: 14 sie 2010, 08:43
przez kwiatu5
A JA MAM TERAZ BARDZO WAŻNE PYTANIE!
Jakiś czas temu zrobiłem cięcie tego kabelka. Choinka zgasła i w gruncie rzeczy kostkę pod fotelem pasażera mogę sobie rozpiąć i żaden błąd nie wystąpi.

WIĘC KTÓRYM KABLEM PODPIĘTA JEST PODUSZKA BOCZNA (W ZAMONTOWANA W OPARCIU PASAŻERA???!!!).
Jeśli tą kostką, to dlaczego system nie powiadamia o błędzie przy całkowitym odpięciu tego fotela?
A może tym cięciem wyłączyliśmy sobie wszystkie poduszki?

Pisało tu już kilka osób, że sposób sprawdzony itp., ale tak na prawdę konkretów brak, od czego ten kabel, jaki sygnał cyfrowy jest nim nadawany, za co one odpowiadają (skoro ktoś tnie, to musi to wiedzieć).

Zastanawia mnie ta poduszka boczna w oparciu fotela pasażera. Czym ona jest podpięta, że rozpinanie kostki pod fotelem nie powoduje błędów.

Dzięki za info!