Kody błędów – AIR BAG
witam ,
mój magiczny kod 47 zaskoczył mnie po praniu tapicerki ..
domyślam się, że panowie fachowcy z gdeckiej 15 z warszawy uszkodzili matę albo zbyt dużą ilością wody albo zbyt energicznym ściąganiem wylanej wody .. mruganie kotrolki pojawiło się nagle i także nagle zanikło ... niestety moja radość nie była długa. Na drugi dzień , mruganie pojawiło się na dobre. kontrolki przestały wskazywać błąd, kiedy ktoś usiadł na siedzeniu pasażera . po obszernej lekturze skorzystałem z rad szanownych kolegów i zrobiłem małe ciach ciach kablków z odłączeniem wtyczki pod fotelem włącznie. i potwierdzam, że wymieniona metoda pozbycia się kodu 47 działa także w premackach przed liftingiem ..
moja żona skwitowała całą sprawę, że nie dałem szans naszej madzi by samemu się naprawić – czyt. że, może jak by doschła tapicerka to wszystko by było ok. – cóż , zawsze bardzo emocjonalnie podchodziła do takich spraw ...
mój magiczny kod 47 zaskoczył mnie po praniu tapicerki ..
domyślam się, że panowie fachowcy z gdeckiej 15 z warszawy uszkodzili matę albo zbyt dużą ilością wody albo zbyt energicznym ściąganiem wylanej wody .. mruganie kotrolki pojawiło się nagle i także nagle zanikło ... niestety moja radość nie była długa. Na drugi dzień , mruganie pojawiło się na dobre. kontrolki przestały wskazywać błąd, kiedy ktoś usiadł na siedzeniu pasażera . po obszernej lekturze skorzystałem z rad szanownych kolegów i zrobiłem małe ciach ciach kablków z odłączeniem wtyczki pod fotelem włącznie. i potwierdzam, że wymieniona metoda pozbycia się kodu 47 działa także w premackach przed liftingiem ..
moja żona skwitowała całą sprawę, że nie dałem szans naszej madzi by samemu się naprawić – czyt. że, może jak by doschła tapicerka to wszystko by było ok. – cóż , zawsze bardzo emocjonalnie podchodziła do takich spraw ...
-
edzior
U mnie kontrolka mrugała, później swieciła stale aż w końcu po przejechaniu po niektórych naszych drogach zgasła i już nie świeci. I teraz już nie wiem, czy się samo naprawiło czy dalej nie działa i poduszki nie odpala
- Od: 23 lip 2011, 23:51
- Posty: 36
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM
21 stron tematu, a jeszcze nikt nie potwierdził, że metoda z cięciem kabelka ma lepszy efekt niż wyjęcie żaróweczki z deski rozdzielczej. Ludzie, rozprowadzanie takich metod to igranie ze zdrowiem a może i z życiem w razie poważnego wypadku!
-
Radar_
Radar_ napisał(a):rozprowadzanie takich metod to igranie ze zdrowiem a może i z życiem w razie poważnego wypadku!
lepsze niż jeżdżenie z pewnym błędem jeśli kontrolka miga – zawsze możesz wymienić matę ze sterownikiem, jeśli masz pewność, że kupujesz dobrą – o tym pisaliśmy przecież...
a kolega zakupił emulator i to jest pewne, że działa, więc?
jeśli chcesz mogę wysłać emulator usunąć kod błędu 45, 47. 48
valentin157@mail.ru
valentin157@mail.ru
- Od: 15 lut 2012, 11:41
- Posty: 4
- Auto: Mazda6
Witam.Zainspirowany usuwaniem "choinki" airbag w naszych Madziach zabrałem się do dzieła(u mnie był kod 47).Wypiąłem masę akumulatora,rozładowałem szczątkowe napięcie przez włączenie świateł i trzymanie stopu przez ponad minutę.Następnie wypiąłem wtyczkę i ciachnąłem czarny kabelek.Wypiąłem żółtą wtyczkę pod fotelem i podłączyłem aku.No i po włączeniu zapłonu zonk zaczęło migać kod 45 później 47 i w tym momencie zwątpiłem.Zanurkowałem pod fotel i dopiero zobaczyłem za szufladą białą wtyczkę .Rozłączyłem ją i po włączeniu zapłonu wielka ulga kontrolka pasażera(żólta) nie świeci a czerwona po chwili zgasła.Tak więc potwierdzam,że w Madzi Premacy DiTD 1999 patent działa.Pozdrawiam
Radocha nie trwała długo.Dziwna sprawa bo dopóki świeciła rezerwa paliwa to było ok.Po zatankowaniu i zgaśnięciu kontrolki rezerwy czerwona kontrolka zaczęła mrugać kod 2x szybko i tak w koło. Jakieś sugestie
Kolejne podejście do tematu: wypiąłem żółtą kostkę z przodu fotela i pojawił się kod 37 .Połączyłem ją z powrotem i znowu dwa szybkie mignięcia przerwa ok.4 sekundy itd.czyli jak poprzednio.Może ktoś to wyjaśnić?
Radocha nie trwała długo.Dziwna sprawa bo dopóki świeciła rezerwa paliwa to było ok.Po zatankowaniu i zgaśnięciu kontrolki rezerwy czerwona kontrolka zaczęła mrugać kod 2x szybko i tak w koło. Jakieś sugestie
Kolejne podejście do tematu: wypiąłem żółtą kostkę z przodu fotela i pojawił się kod 37 .Połączyłem ją z powrotem i znowu dwa szybkie mignięcia przerwa ok.4 sekundy itd.czyli jak poprzednio.Może ktoś to wyjaśnić?
Problem rozwiązano...
Witam, posiadam 3 błędy: 45, 47, 48
Mazda z 98r GW, przed liftem (chyba), więc już wiem co i jak z cięciem kabli...
Oczywiście poprzedni właściciel wsadził przepalone żarówki, a ja nie wiedziałem, że poduchy mają się na chwilę zapalić...
Kody błędów:
45 : (Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module
47 : (Passenger's seat pressure sensor) : Seat pressure sensor
48 : (Passenger's seat pressure sensor) : Seat pressure sensor
Podczas jednej z pierwszych podróży tata napakował dużo rzeczy pod fotel i z tego co pamiętam wtyczka się odłączyła wtedy... Ale te przepalone żarówki raczej świadczą o tym, że tak już było wcześniej.
Błędy skasowane poprzez trzymanie hamulca i odpięcie klemy... Nie pomaga.
Czy ten błąd może powodować tasiemka przy kierownicy, czy te kody oznaczają problem z kabelkami idącymi do tej maty pod siedzeniem? Zna ktoś wyjaśnienie problemu kodu 45? Przez całe 21 stron nic konkretnego o tym nie ma, 47 i 48 wiadomo.
-----------------------------------
Poprzedni właściciel tego samochodu to kompletny...
Obciął kabelek z tej wtyczki, wg instrukcji. Błędy dalej były. Wsadził przepalone żarówki i sprzedał. W procesie wyciągania licznika pękła mu szybka. Wystarczyło jeszcze odpiąć czarną wtyczkę koło pedału gazu. Widać, że ludzie korzystają z tego forum, ale upośledzenie umysłowe na tyle ich ogranicza, że nawet nie potrafią wykonać zadania zgodnie z instrukcją.
U mnie wszystko już ok.
Post w sumie do skasowania.
Witam, posiadam 3 błędy: 45, 47, 48
Mazda z 98r GW, przed liftem (chyba), więc już wiem co i jak z cięciem kabli...
Oczywiście poprzedni właściciel wsadził przepalone żarówki, a ja nie wiedziałem, że poduchy mają się na chwilę zapalić...
Kody błędów:
45 : (Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module
47 : (Passenger's seat pressure sensor) : Seat pressure sensor
48 : (Passenger's seat pressure sensor) : Seat pressure sensor
Podczas jednej z pierwszych podróży tata napakował dużo rzeczy pod fotel i z tego co pamiętam wtyczka się odłączyła wtedy... Ale te przepalone żarówki raczej świadczą o tym, że tak już było wcześniej.
Błędy skasowane poprzez trzymanie hamulca i odpięcie klemy... Nie pomaga.
Czy ten błąd może powodować tasiemka przy kierownicy, czy te kody oznaczają problem z kabelkami idącymi do tej maty pod siedzeniem? Zna ktoś wyjaśnienie problemu kodu 45? Przez całe 21 stron nic konkretnego o tym nie ma, 47 i 48 wiadomo.
-----------------------------------
Poprzedni właściciel tego samochodu to kompletny...
Obciął kabelek z tej wtyczki, wg instrukcji. Błędy dalej były. Wsadził przepalone żarówki i sprzedał. W procesie wyciągania licznika pękła mu szybka. Wystarczyło jeszcze odpiąć czarną wtyczkę koło pedału gazu. Widać, że ludzie korzystają z tego forum, ale upośledzenie umysłowe na tyle ich ogranicza, że nawet nie potrafią wykonać zadania zgodnie z instrukcją.
U mnie wszystko już ok.
Post w sumie do skasowania.
- Od: 12 kwi 2012, 21:59
- Posty: 71
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: 626 GW 116KM 98r
Witam wszystkich.
Na początku postu przeczytałem wypowiedź że przy problemie poduszek( u mnie kod 48) wystarczy przeciąć kabelek czarny z czerwonym paskiem i wypiąć kostkę, ewentualnie przeciąć w tej drugiej kostce kabel niebieski z pomarańczowym paskiem. Problem pojawił sie podczas poszukiwań kabla czarnego z czerwonym paskiem, nigdzie nie mogę znaleźć kostki z takim kablem , kabel niebiesko pomarańczowy znalazłem.
Moja wielka wielka prośba, czy ktoś z was mógłby tak bardzo obrazowo opisać miejsce gdzie powinienem go poszukiwać i jaki kolor może mieć ta nieszczęsna kostka(znalazłem niebieską ale tam nie było kabla o którym mowa).
Bardzo proszę o wyrozumiałość...
Witam ponownie,
Znalazłem nieszczęsny kabel (czarny z czerwonym paskiem) zrobiłem ciach i juz po sprawie, do tego niebieski z pomarańczowym, wszystko zaizolowane, odłączony aku i rozładowanie szczątków napięcia tak przez 2 minutki. Następnie podłączam i już prawie cały HAPPY ale nie...... teraz wywala mi kontrolka poduszek ta czerwona – kod 46!!!! cztery długie i sześć krótkich błyśnięć. Normalnie porażka, już mi brak sił.......
Jeżeli ma ktoś pomysł co dalej to proszę o radę.
Z góry wielkie dzięki, Zbyszek
Witajcie,
nareszcie po kłopocie , tyle tylko że samo przecięcie kabla niebiesko pomarańczowego nie pomogło w moim przypadku.... Ale wypięcie wtyczki załatwiło sprawę całkowicie i definitywnie.
Wielkie ukłony w kierunku newbie to dzięki niemu możemy się cieszyć z prostoty naprawy jaka spędza sen z powiek wielu nam.
Pozdro Zbyszek.
Na początku postu przeczytałem wypowiedź że przy problemie poduszek( u mnie kod 48) wystarczy przeciąć kabelek czarny z czerwonym paskiem i wypiąć kostkę, ewentualnie przeciąć w tej drugiej kostce kabel niebieski z pomarańczowym paskiem. Problem pojawił sie podczas poszukiwań kabla czarnego z czerwonym paskiem, nigdzie nie mogę znaleźć kostki z takim kablem , kabel niebiesko pomarańczowy znalazłem.
Moja wielka wielka prośba, czy ktoś z was mógłby tak bardzo obrazowo opisać miejsce gdzie powinienem go poszukiwać i jaki kolor może mieć ta nieszczęsna kostka(znalazłem niebieską ale tam nie było kabla o którym mowa).
Bardzo proszę o wyrozumiałość...
Witam ponownie,
Znalazłem nieszczęsny kabel (czarny z czerwonym paskiem) zrobiłem ciach i juz po sprawie, do tego niebieski z pomarańczowym, wszystko zaizolowane, odłączony aku i rozładowanie szczątków napięcia tak przez 2 minutki. Następnie podłączam i już prawie cały HAPPY ale nie...... teraz wywala mi kontrolka poduszek ta czerwona – kod 46!!!! cztery długie i sześć krótkich błyśnięć. Normalnie porażka, już mi brak sił.......
Jeżeli ma ktoś pomysł co dalej to proszę o radę.
Z góry wielkie dzięki, Zbyszek
Witajcie,
nareszcie po kłopocie , tyle tylko że samo przecięcie kabla niebiesko pomarańczowego nie pomogło w moim przypadku.... Ale wypięcie wtyczki załatwiło sprawę całkowicie i definitywnie.
Wielkie ukłony w kierunku newbie to dzięki niemu możemy się cieszyć z prostoty naprawy jaka spędza sen z powiek wielu nam.
Pozdro Zbyszek.
Ostatnio edytowano 4 maja 2012, 19:26 przez karasonic, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 27 lut 2012, 22:23
- Posty: 12
- Skąd: Łódź
- Auto: Obecnie:
Mazda 5 CR19 1.8 16v L8 116KM
Była:
Mazda 626 GW 2.0 16V FS2J 115 KM – 98r.
Dzień dobry.
Nie ma problemu pozwala nam wysłać postoj gotowy emulator. Podłącz się (oddzielny ze złącza pod fotelem pasażera, trzy-pin i trzymać go w emulatorze i cały biały)
Nie ma problemu pozwala nam wysłać postoj gotowy emulator. Podłącz się (oddzielny ze złącza pod fotelem pasażera, trzy-pin i trzymać go w emulatorze i cały biały)
- Od: 15 lut 2012, 11:41
- Posty: 4
- Auto: Mazda6
Qrde, o co chodzi? Ruski tu jakieś głupoty pisze...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
głupota nie jest tak naprawdę ratotaet o 300 szt.
Jestem z Białorusi
Jestem z Białorusi
- Od: 15 lut 2012, 11:41
- Posty: 4
- Auto: Mazda6
Tłumaczysz chyba przez translator i niezrozumiałe głupoty wychodzą. Dawaj grażdanką, to pogadamy
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Witam panowie. Jak trwoga to na forum . Koledzy wczoraj bawiłem sie w małe car audio. W tym celu musiałem wyjąć przednie fotele w których musiałem odpiac kostki. Robiłem to na podłączonym akumulatorze. Po złożeniu wszystkiego do kupy wywalilo błąd 11 i 12. Odczepilem kostki w siedzeniach, zdjąłem kleme z minusa noga na hamulec przez 30sek. Podczepilem kostki później akumulator. Teraz mam błąd jedna długa 8 krótkich (18) o co chodzi panowie ?
P.S
Widze odzew ogromny, po kolei panowie każdy zdarzy.
Może się komus przyda, w moim przypadku kod 18 oznaczał przepalona żarówkę informujaca o włączeniu/wyłączeniu poduszki pasażera.
P.S
Widze odzew ogromny, po kolei panowie każdy zdarzy.
Może się komus przyda, w moim przypadku kod 18 oznaczał przepalona żarówkę informujaca o włączeniu/wyłączeniu poduszki pasażera.
"Ziemia ojców ma tę moc, która mi po nocach nie da słodko spać"
- Od: 7 mar 2010, 18:31
- Posty: 18
- Skąd: Swindon/Lublin
- Auto: Mazda6 2.0d Hatchback
2008 TS2 (140)
Był
Citroen C5 2.0 D 2001
Passat 2.0 TDI Sport 2006
Honda Accord 2.0 PB 2005
Rover 75 2.0 D 2002
Mazda 6 2.0 D 2004
Laguna 1.9 Cdti 2007
Chrysler GrandVojager 3.3 Pb
2004
Audi A6 1.9 D 2002
Audi A6 1.9 d 2005
Witam.
Przeczytałem wszystko o kodach 47 i 48 i nie znalazłem mojego przypadku Mam mazdę 323 bj 98r.
Wyskoczył mi błąd 48, więc postąpiłem zgodnie z radą newbie :
-odłączyłem aku, i 30 sek na hamulec
-wypiąłem żółtą wtyczkę, przeciąłem 3-ci kabelek- czarny, zaizolowałem i wpiąłem wtyczkę
-odłączyłem białą wtyczkę pod fotelem pasażera
-podłączyłem aku
Włączam stacyjkę, żółta gaśnie na zawsze ok , ale czerwona miga nie wystukując żadnego kodu, po prostu miga sobie non stop w równym tempie co 4 sekundy
Czy ktoś może mi pomóc?
Ps. Dzień przed pojawieniem się awarii z poduszką przestał działać mi pilot do c.z. ale sam zamek działał z kluczyka. Tydzień jeździłem a pilot nie działał, aż tu nagle po operacji cięcia kabelka pilot zaczął działać. Czy to przypadek, czy ma to jakiś związek???
Przeczytałem wszystko o kodach 47 i 48 i nie znalazłem mojego przypadku Mam mazdę 323 bj 98r.
Wyskoczył mi błąd 48, więc postąpiłem zgodnie z radą newbie :
-odłączyłem aku, i 30 sek na hamulec
-wypiąłem żółtą wtyczkę, przeciąłem 3-ci kabelek- czarny, zaizolowałem i wpiąłem wtyczkę
-odłączyłem białą wtyczkę pod fotelem pasażera
-podłączyłem aku
Włączam stacyjkę, żółta gaśnie na zawsze ok , ale czerwona miga nie wystukując żadnego kodu, po prostu miga sobie non stop w równym tempie co 4 sekundy
Czy ktoś może mi pomóc?
Ps. Dzień przed pojawieniem się awarii z poduszką przestał działać mi pilot do c.z. ale sam zamek działał z kluczyka. Tydzień jeździłem a pilot nie działał, aż tu nagle po operacji cięcia kabelka pilot zaczął działać. Czy to przypadek, czy ma to jakiś związek???
-
jerry-s
Witam.
Zakupiłem niedawno madzie i zaczołem sprawdza to i owo, dziwiło mnie brak kontrolek od srs i do neta co to morze być troche sie zmartwiłem same złe wiesci od bita,składak,na chandel itp. To zabrałem sie za zegary po wykręceniu kilku śrubek mojim oczom ukazało sie 2 wolne gniazda bez oprawek i żarówek.
(jestem 3 właś. drugiemu nie przeszkadzało ze ich niema wienc wniosek że 1 właś.usunoł dyskoteke)
Porzyczka z innych gniazd kable wpięte no i pruba i 45 : (Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module.
jesli to tylko kabelki to z kumplem naprawimy taką pierdołe. obawiam sie ze 47,48 pojawi sie tylko jak zniknie 45 jesli tak mam zamiar przegrzebać fotel pas.i tą puszkę i naprawić bez emulatora i cięcia kabli.
Jak się uda to wszystko opisze i foto też dam.
Zerknołem sobie pod fotel mam dwie kostki żółą i białą.
Biała do niczego nie podpiętą czy to złącze do podgżewanych foteli??
Zakupiłem niedawno madzie i zaczołem sprawdza to i owo, dziwiło mnie brak kontrolek od srs i do neta co to morze być troche sie zmartwiłem same złe wiesci od bita,składak,na chandel itp. To zabrałem sie za zegary po wykręceniu kilku śrubek mojim oczom ukazało sie 2 wolne gniazda bez oprawek i żarówek.
(jestem 3 właś. drugiemu nie przeszkadzało ze ich niema wienc wniosek że 1 właś.usunoł dyskoteke)
Porzyczka z innych gniazd kable wpięte no i pruba i 45 : (Passenger's seat pressure sensor) : Wiring, open circuit, seat pressure sensor, SRS control module.
jesli to tylko kabelki to z kumplem naprawimy taką pierdołe. obawiam sie ze 47,48 pojawi sie tylko jak zniknie 45 jesli tak mam zamiar przegrzebać fotel pas.i tą puszkę i naprawić bez emulatora i cięcia kabli.
Jak się uda to wszystko opisze i foto też dam.
Zerknołem sobie pod fotel mam dwie kostki żółą i białą.
Biała do niczego nie podpiętą czy to złącze do podgżewanych foteli??
- Od: 31 gru 2012, 00:33
- Posty: 12
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 626GF 2,0v16 LPG 98r. Sedan (automat)
lemar74 napisał(a):Zerknołem sobie pod fotel mam dwie kostki żółą i białą.
Biała do niczego nie podpiętą czy to złącze do podgżewanych foteli??
Twój język jest okrutny – aż mam problem, by zrozumieć co napisałeś po "polskjemu"...
Żółte są od systemów poduszek SRS; biała od podgrzewania zazwyczaj.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
jak większość, miałem problem z choinką na desce rozdzielczej – kod 47. postąpiłem zgodnie z instrukcją: odłączyć aku, rozładować, przeciąć kabelek, odpiąć wtyczkę. I teraz zamiast błędu 47 wyświetla mi błąd 45. Poradźcie coś bo mam problemy ze zrobieniem przeglądu.
Już rozwiązałem – doczytałem, że trzeba jeszcze wypiąć wtyczkę z PODS, choinka zgasła
jak większość, miałem problem z choinką na desce rozdzielczej – kod 47. postąpiłem zgodnie z instrukcją: odłączyć aku, rozładować, przeciąć kabelek, odpiąć wtyczkę. I teraz zamiast błędu 47 wyświetla mi błąd 45. Poradźcie coś bo mam problemy ze zrobieniem przeglądu.
Już rozwiązałem – doczytałem, że trzeba jeszcze wypiąć wtyczkę z PODS, choinka zgasła
- Od: 15 cze 2008, 22:39
- Posty: 20
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 '99 GW 2.0 TDI 16V 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6