Kody błędów – AIR BAG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez frankiliki » 15 sie 2010, 11:22

ludzie prosze powiedzcie co zrobic kiedy model auta jest przedliftowy i slynna kostka jest niebieska??? nie ma o tym nic w tym dziale dzieki za odp
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez petek » 15 sie 2010, 12:41

frankiliki napisał(a):ludzie prosze powiedzcie co zrobic kiedy model auta jest przedliftowy i slynna kostka jest niebieska??? nie ma o tym nic w tym dziale dzieki za odp


Ta niebieska kostka to właśnie ta z której trzeba przeciąć kabelek czarny z czerwonym paskiem. Natomiast poniżej znajduje się czarne pudełeczko (po prawej stronie od niebieskiej wtyczki ciut poniżej) z którego trzeba po prostu wypiąć wtyczkę PODSu
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez kwiatu5 » 15 sie 2010, 12:47

Tak tniecie te kable bezpojętnie. Chciałbym dostać konkretną odpowiedź do tego postu
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez Petardinho » 24 sie 2010, 13:47

Chyba nikt odpowiedzi nie jest obecnie w stanie udzielić, ale zważywszy, że jak migaja kontrolki to pasy i poduszki nie działają, a po zalecanej tu operacji działają albo nie działają to i tak lepiej niz było :D

Edit
Zastanawia mnie pewna rzecz – wyczytałem tu że przy błędach poduszek nie działają również napinacze tymczasem jak szarpię pasem to napinacze działają (mam błąd 48), więc jak to w końcu jest?
Życie jest niesprawiedliwe, a potem się umiera :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2010, 14:37
Posty: 8
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda GF/GW 98' 1,8 benzina, kombi

Postprzez Piotr Raczkowski » 29 sie 2010, 11:21

Petardinho napisał(a):Zastanawia mnie pewna rzecz – wyczytałem tu że przy błędach poduszek nie działają również napinacze tymczasem jak szarpię pasem to napinacze działają (mam błąd 48), więc jak to w końcu jest?

mylisz kolego dwie rzeczy to jak ciągniesz pasem to działa automatyczna blokada przeciążeniawa i ona działać będzie zawsze jak tylko mocniej np. przyhamujesz i w to mam każdy pas bezwładnościowy :)
natomiast napinacze są to małe ładunki pirotechniczne i one są sterowane przez "komputer" który wykrywa dużo większe przeciążenia np. "dzwon" i wtedy są one odpalane w celu przyciągnięcia ciała do fotela po czymś takim są do wymiany!!!!!!!! najczęściej napinacze odpalają razem z poduchami
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez Petardinho » 30 sie 2010, 08:12

Dzięki za wyjaśnienie – o kolejną rzecz jestem mądzrzejszy :)
A tak swoją drogą to dobrze by było wiedzieć czy po tym cieńciu kabelków komuś poduszki zadziałały.
Życie jest niesprawiedliwe, a potem się umiera :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2010, 14:37
Posty: 8
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda GF/GW 98' 1,8 benzina, kombi

Postprzez Martinator » 31 sie 2010, 19:26

witam,
dzis po tych calodniowych deszczach wsiadam odpalam a tu kontrolka czerwona od poduchy nie gasnie a miga: 1 dlugi sygnal przerwa 2 krotkie przerwa i 7 krotkich......... co to moze byc, dotad wszystko bylo ok. gdzie szukac przyczyny_
Marcin
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 20:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez xANDy » 22 paź 2010, 10:42

W modelach przed FL był osobny moduł PODS (obsługujący cały "fotel" pasażera). Ten moduł sprawdza obecność pasażera, monitoruje okablowanie itp. Zgłasza błędy komputerowi srs. Jeśli nie zgłasza błędów to znaczy, że wszystko jest poprawnie. Przecięcie tego kabelka i wypięcie wtyczki z modułu pods powoduje, że poduszki są na stałe uzbrojone tak, jakby pasażer siedział.
Rozpięcie kostki pod siedzeniem nie powoduje wykazania błędu, bo jak widać moduł pods nie zgłasza nic, bo jest wyłączony... to chyba dość logiczne :)

Kody błędów wypisane były i są ciągle w starym poradniku dot. diesla, tak jakoś pod koniec.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kwiatu5 » 22 paź 2010, 11:10

Rozpięcie kostki pod siedzeniem nie powoduje wykazania błędu, bo jak widać moduł pods nie zgłasza nic, bo jest wyłączony... to chyba dość logiczne :)


dla mnie szczerze mowiac to NIE logiczne.
kazdy szanujacy sie system, ktory dba o poprawne przekazywanie informacji miedzy urzadzeniami uzywa w swoim protokole potwierdzeń ACK (Acknowledgement). Jesli pakiet zostaw wyslany/odebrany poprawnie, system potwierdza to w pakiecie ACK. Tak samo miedzy urzadzeniami w komputerze sa linie ACKLn, ktore informuja o dostarczeniu informacji itp.

W glowie mi sie to nie miesci, aby brak sygnalu z podsystemu byl informacja ze wszystko OK. To nawet komputerowy BIOS "odpytuje" urządzenia "Czy wszystko OK?" I czeka na odpowiedzi. W tym przypadku rozwalona/spalona/ zerwane kable kostki od PODS = ok, pasażerowie siedzą (chyba) ;–)
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez Piotr Raczkowski » 24 paź 2010, 19:34

kolego kwiatun5 tak narzekasz a sam skorzystałeś z rad forum i uciołeś kabelek a jak masz watpliwości co do słuszności twej decyzji to proponuję zakup [b]nowej maty[b]
poza tym to pod fotelem pasażera są dwie kostki jedna od maty druga od poduszki bocznej
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez m4rio » 31 paź 2010, 09:03

cześć,

czerwona diodka poduszki miga, 2 długie i 6 krótkich

wg wcześniejszej porady rozładowałem układ i odpinam kostkę pod fotelem kierowcy
i nijak nie moge rozpiąć tego żółtego badziewia... pomoże ktoś?

Jak wyciągnąć tą wtyczkę bo już szlak mnie trafia a nie chce tego g* urwać..... :|

Obrazek
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 16:08
Posty: 17
Auto: 626 GF 1997 1.8 B+G

Postprzez Piotr Raczkowski » 31 paź 2010, 10:50

i tu japońce postarali się bardzo bo każda kostka obojętnie od czego ma zabezpieczenie i musisz się dokładnie obejrzeć gdzie coś trza nacisnąć lub podważyć
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez m4rio » 31 paź 2010, 11:04

już rozpiąłem. faktycznie potrzeba było obu rąk żeby jedną przytrzymać zaczep a drugą wyciągnąć wtyczkę – strasznie mocno siedziała. Przeczyściłem gniazdo i wtyczkę i złączyłem ponownie, podpiąłem akumulator no i zobaczymy teraz czy to pomogło. Pojeżdże troche i dam znać czy jest już ok.

Przypominam – kod błędu 26, Mazda 626 GF FP 1997r.


EDIT: zrobiłem 120km wczoraj i póki co kontrolka nie mruga, widocznie wtyczka była zaśniedziała
Początkujący
 
Od: 21 lis 2008, 16:08
Posty: 17
Auto: 626 GF 1997 1.8 B+G

Postprzez ts80 » 9 lis 2010, 12:53

Witam,

Podłączę się pod temat. Otóż zakupiłem Mazdę Premacy 2.0 2002 Sportive i niestety mam problem z SRS. Otóż świeci mi permanentnie czerwona kontrolka airbag. W czasie drogi powrotnej, kilkukrotnie mignęła chaotycznie pomarańczowa, jednak obecnie nie zapala się w ogóle. Nie mogę w żaden sposób zczytać błędów, ponieważ czerwona kontrolka i "nie wymiguje", natomiast po podłączeniu pod OBD Fastbox'a nie odczytuje on żadnych błędów. Wyskakuje komunikat, że nie zapisano żadnych błędów. Dodam, że ktoś wcześniej grzebał przy fotelu pasażera ponieważ usunięte są kostki pod fotelem, a kable zlutowane. sprawdzałem te połączenia, rozlutowałem je i zlutowałem ponownie, prąd przewodzą co sprawdzałem miernikiem. Czy ktoś może wskazać jakiś trop? Dzięki wielkie z góry

aha, gwoli ścisłości, restartowałem komputer, i odciąłem kabelki zgodnie z instrukcjami na forum, niestety nie pomogło...

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2007, 17:34
Posty: 38
Auto: MAZDA 626 '96 1.8 90KM

PostTen post został usunięty przez AmRoZ 9 lis 2010, 15:18.
Powód: to dla przypomnienia nie piszemy posta pod postem

Postprzez paradox2604 » 23 lis 2010, 20:19

Witam mam problemik z moja mazda premacy chodzi o to ze zaczely mi sie swiecic kontrolki poduszek zolta swieci sie caly czas a czerwona mruga musze zaznaczyc ze nie zawsze tak sie dzieje czasami wszystko jest w porzadku a czasami sie zaswiecaja???? zrobilo mi sie tak kiedy zona odkurzala samochod potem mi sie zapaliley poruszalem kablami pod siedzeniem pasazera i zgasly czyzby przetarty przewod? moja mazda to premacy 99r 2.0 ditd
kod bledu 4(wolne) 8(szybkie)mrugniecja
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2009, 10:21
Posty: 107 (0/1)
Auto: Premacy 00r
2.0 DITD
90KM

Postprzez Dodek007 » 25 gru 2010, 02:42

Witam!

Szukam odpowiedzi i znaleźć nie mogę, więc piszę jak sprawa wygląda z moim air bagiem.
Mam Mazdę 626 GF 1.8 90 KM z '98 roku. Jest to chyba najbardziej podstawowa wersja, ale ma te 4 poduszki powietrzne. Raz na jakiś miga mi czerwona lampka air bagu (nie wiem w ogóle czy mam w niej pomarańczową lampkę o której gdzieś przeczytałem) i miga 5 razy, potem przerwa i 2 razy. Następnie po jakimś czasie cykl 5/2 się powtarza. Nie mogę albo nie umiem znaleźć co to oznacza, więc proszę forumowiczów o pomoc!
Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam!
Piotrek
Początkujący
 
Od: 11 gru 2010, 14:44
Posty: 4
Skąd: Tarnobrzeg/Bydgoszcz
Auto: Mazda 626 GF 1.8 90 KM, '98.

Postprzez Radex » 25 gru 2010, 11:52

Dodek007, zacząłbym od sprawdzenia wtyczek pod fotelami czy dobrze są podłączone.
no i reset komputera...
napisz czy pomogło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez kolarek » 20 sty 2011, 13:49

Witam.Pojawił się i u mnie słynny już kod 47 .Ale po "wymacaniu"siedzenia pasażera kontrolki przestały migać.Stąd moje pytanie;czy można bez zdemolowania tapicerki fotela dostać się do czujnika na siedzeniu i spróbować go wyczyścić <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2011, 19:03
Posty: 28 (0/1)
Skąd: DSR- Środa Śląska
Auto: MAZDA PREMACY '99 2,0 DiTD

Postprzez nynuch76 » 21 sty 2011, 00:41

kolarek napisał(a):Witam.Pojawił się i u mnie słynny już kod 47 .Ale po "wymacaniu"siedzenia pasażera kontrolki przestały migać.Stąd moje pytanie;czy można bez zdemolowania tapicerki fotela dostać się do czujnika na siedzeniu i spróbować go wyczyścić <co?>
Nie nie uda się tam dostać bez demolki :( wyczyścić ale co :P czujnik wymieniamy omijamy lub montujemy emulator co kto woli poczytaj forum aż się ugina od informacji na ten temat więc <czytaj>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6