Kody błędów – AIR BAG

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zmyslo » 24 lut 2010, 10:56

Prem(J)aca napisał(a):Witam
Czy ktoś próbował usunąć kod 47 w premacy 2002 DiTD po lifcie? (przód jak w 2003)
)Kod ten pojawia się czasami i nie jestem pewien czy ciąć jakieś kable i co najważniejsze które? W serwisie wymiana siedziska to ok 5000PLN.Proszę o wskazówki osób które uporały się dokładnie w moim modelu z kodem 47


Przyłączam się do pytania.
Mam Premacy po lifcie 2003r. CP
Czy mogę śmiało wykonać operację cięcia kabelka?

Pyton162 napisał(a):tak przeciąłem czarny kabel odłączyłem wtyczke pod fotelem która idzie w podloge i po problemie


Pyton162, czy masz może 323 po lifcie? Jeśli tak to domniemam że u mnie będzie podobnie.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Postprzez zmyslo » 25 lut 2010, 17:43

No dobra sam sobie odpowiem.
Zaryzykowałem.
Uciąłem kabelek (na mój gust on był cały czarny) w pierwszej wtyczce od prawej 3 kabelek.
wyjąłem czarną wtyczkę pod fotelem i GIT <rotfl> .
Nie świecą się kontrolki.
Przy włączeniu a potem uruchomieniu silnika na chwilkę tylko się zapala czerwona kontrolka PP – ale to normalne tzw. kontrola świecenia żarówek – a potem wszystko normalnie.

Ogłaszam że metodę powyższą można stosować w Mazda Premacy 2003r DiTD po lifcie CP.

P.S.
Specjalne podziękowania składam marcili, choman i Szifers którzy jako jedyni – z wielu pytanych osób – odpowiedzieli na moje błagalne prośby.
Dzięki
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 14:49
Posty: 54 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Premacy 2003 2.0 tdvi

Postprzez kwiatu5 » 26 lut 2010, 16:13

Hej,
Nie mówię, że opisana metoda cięcia kabelków jest zła (downgrade SRS, PODS disabling), ale chciałbym zerknąć w schematy obwodowe działania SRS. Macie może takie rzeczy (widziałem, że Newbie wrzucał skan z jakiegoś podręcznika) i podeślecie, albo chociaż podacie gdzie tego szukać. Chętnie bym sobie do tego zajrzał za co odpowiadają poszczególne Piny w konektorze SAS Unit.

Dlaczego w/w metoda wydaje mi się niepewna? Rozłączenie obwodu, odpięcie/wyłączenie modułu to także awaria SRS, którą SAS Unit powinien wykryć, a jak się okazuje sygnalizuje że wszystko OK. A może odpinamy tym cięciem kabelek sygnałowy do jednostki sterującej komunikatami o errorach?

Ciekaw jestem też zasady działania i schematu ideowego sensora – http://allegro.pl/listing/search.php?st ... tegory=620, bo jeśli to faktycznie kilka rezystorów, to faktycznie wolałbym sobie taką płytkę sam wytrawić i zalutować.
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez Yazeen » 2 mar 2010, 10:05

w mojej 323 F, 2002, 2.0 DiTD, miga czerwona kontrolka AirBaga kodem: 3 x dlugo, 7 x krotko... co to oznacza i jak sobie z tym poradzic??
Czy ktos dysponuje jakims wykazem albo stronka gdzie mozna znalezc rozszyfrowanie kodow w BJce z 2002??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez kwiatu5 » 2 mar 2010, 10:36

Wygląda mi to na błąd modułu poduszki pasażera.
Pamiętaj, że nie działają Ci poduszki i napinacze pasów.

btw. wykonałem cięcie kabelków o których pisał newbie,
problem zniknął,
od tamtej pory nie działa mi opcja REMNG ;)
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez wb123 » 27 mar 2010, 18:16

witam,
czy miał ktoś kod błędu 21 ?
Mi po miesiącu od zakupu świeci się coraz częściej :(
mazda 6 kombi 2005

pozdr
Początkujący
 
Od: 27 mar 2010, 15:58
Posty: 4

Postprzez mac8126 » 30 mar 2010, 18:39

Witam ponownie, jak już wcześniej pisałem o problemie kodu 47 w MPV z 2000r.
Poczekałem aż śniegi puszczą i zabrałem się za szukanie modułu od poduszek.Znalazłem jest tak jak w większości mazd przy pedale gazu za plastikiem.Niestety zmartwiłem się gdy zobaczyłem kostke :(
Obrazek
nie ma tam czarnego przewodu.Jest tylko pusty pin.W ogóle inne są kolorki kabelków.
Ma ktoś jakiś pomysł co dalej z tym fantem zrobić?

Pozdrawiam Maciek
MPV 2.0 , 2000r
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 17:01
Posty: 8

Postprzez cpst » 4 kwi 2010, 20:39

Witam. W mojej GW '98 ostatnio coraz częściej pojawia się błąd 48. Jak rozumiem, metoda Newbie jest póki co najczęściej wybieranym remedium, pojawia się jednak w mej głowie pytanie: w jaki sposób po przecięciu tego kabla zadziałają poduszki? Chciał bym aby ew. strzeliły obie (ew wszystkie). Czy przecięcie wskazanego przewodu przypadkiem zablokuje poduszek zupełnie?

pozdrawiam
ł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 11:34
Posty: 35
Skąd: zamość
Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM

Postprzez kwiatu5 » 4 kwi 2010, 20:50

Pewności nie mam ale na logikę jeśli kontrolka od poduszek zapala się i gaśnie tzn. że błędu nie ma. Inaczej generowałby się błąd. Ten kabelek który tniemy jest najprawdopodobniej przewodem sygnałowym z modułu PODS, który wysyła ew. błędy tą linią. Kabelek odcięty – błędu nie ma, PODS można w sumie całkiem odpiąć.
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez cpst » 9 kwi 2010, 11:52

powoli chyba zaczynam to łapać :) Niestety, po odcięciu czarno-czerwonego przewodu i odpięciu złączki pod fotelem (trzy przewody) wyświetla się błąd 45... Dumanie i kombinowanie nadal trwa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2008, 11:34
Posty: 35
Skąd: zamość
Auto: MX-5 '90 NA 1.6 115KM
626 '98 GW 2.0 115KM

Postprzez orzeszkowy » 30 kwi 2010, 00:45

Witam Kolegów,

jestem tu nowy spędziłem na tym forum już około 8 godzin szukając mojego problemu i nic nie znalazłem może po prostu nie umiem szukać, mam mazdę 323 BJ rok 1998 i mam problem z poduchami pomarańczowa kontrolka po lewej stronie świeci a czerwona w dolnym prawym rogu wyświetla kod 45 znalazłem opis jak to zrobić żeby dyskoteka znikła lecz nie pokrywa się to z moim modelem nie mam modułu POD mam tylko komputer od airbag-u po prawej stronie obok pedałów i nic więcej, przejrzałem całe wnętrze od środka, i moje pytanie oraz prośba jest taka jak ugryźć ten temat dodam że auto jest po lekkim dzwonie przód prawa strona poduszki nie wyszczeliły ! oczywiście to było przed problemem z airbagami zrobiłem auto i wszystko było ok do dzisiaj, acha próbowałem założyć opornik zamiast maty w siedzeniu pod przewody brązowy i biały i wtedy wyświetlało mi KOD 44 proszę o pomoc lub ewentualnie o linka do tematu który mi pomoże PROSZĘ PROSZĘ BOLĄ MNIE JUZ OCZY OD JAZDY W NOCY <płacze> <płacze> <płacze> <glupek2>
orzeszkowy
 

Postprzez xANDy » 5 maja 2010, 10:30

Panowie:
Procedura "downgradu" systemu PODS polega na wyłączeniu modułu, który odpowiada za przetwarzanie sygnału maty i transpondera w siedzeniu pasażera. Oznacza to, że system SRS zakłada, że zawsze siedzenie pasażera jest zajęte. Czyli poduszki zawsze są aktywne (nawet jeśli pasażera nie ma). To jest i plus i minus.
System "odcięcia" PODS działa na pewno w osprzęcie elektryczno-elektronicznym modelu GF/GW przed liftingiem (po liftingu elektronika i okablowanie uległy zmianie). Modele 323 (jeśli miały takie same wiązki i kostki) też będą mogły być tak "przerobione". Premacy ma już zmienione systemy ze względu na przebudowaną konstrukcję – ale w jakim stopniu to trudno powiedzieć.
Możliwe, że w 323 i premacy – jeśli jest osobna kostka systemu PODS – to metoda odcięcia kabelka zadziała prawidłowo. Zakładając oczywiście, że kolory kabli NIE uległy zmianie (bo w innych miejscach pojazdu bywa z tym już różnie)...

W obecnym stanie naszej wiedzy możemy powiedzieć mniej więcej to:
– w innych autach niż 626 przed F/L odcięcie pods'u nie zostało dokładnie przetestowane (jeśli ktoś zrobił tę procedurę w BJ/CP i miał stłuczkę na "poduszki" to niech da znać, czy wystrzeliły OBIE)
– czerwona kontrolka (po odcięciu systemu pods) powinna działać normalnie
– systemy w autach generacji zoom-zoom (MPV, 3, 5, 6 itp.) mają nieco inną elektronikę chociaż te same kody błędów.
– wyszczególnione kody błędów i trochę teorii znajduje się tutaj viewtopic.php?t=65171 na samym końcu
– przy obecnych cenach szeroko dostępnych emulatorów mat zajętości pasażera do niemal wszystkich modeli świata (przecież nie tylko w mazdach wysiada ten system) należy kierować się ku temu rozwiązaniu jako sprawdzonemu bez ingerencji w nieznaną w skutkach procedurę cięcia elektryki pojazdu.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kancin » 28 cze 2010, 22:49

Witam. Odczytałem kod poduszki i przedstawia się następująco:
kontrolka SRS świeci raz krótko, przerwa a następnie 9 szybkich mrugnięć. Cykl ten się powtarza kilka razy.
Jeśli ktoś wie co to za błąd będę wdzięczny za sugestie. Dodam, że posiadam Mazda 6 2004r
Początkujący
 
Od: 9 maja 2010, 10:44
Posty: 7
Skąd: Niemcy\okazjonalnie Rzeszów
Auto: Mazda 6 CiTD 2.0 136KM 2004r

Postprzez cinnek007 » 28 lip 2010, 16:38

a ja mam taki błąd 3 bługie mignięcia i 7 krótkich i tylko kontrolka air bag kierowcy. Z góry dziękuję bardzo za pomoci pozdrawiam forumowiczów. Dodam, że moje autko jest po lifcie.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez kwiatu5 » 29 lip 2010, 12:07

gdzieś widziałem ta tabelkę ze wszystkimi kodami błędów. może ktoś to po prostu tutaj by wrzucił i nie nakręcajmy tematu.
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez cinnek007 » 31 lip 2010, 10:58

popieram kolegę wyżej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez cirro » 4 sie 2010, 06:39

Witam wszystkich forumowiczów!!!
Od dwóch tygodni borykałem się z problemem poduszek, kod 47. Od wczoraj, brak choinki na desce rozdzielczej.
Mianowicie, mam Mazda 323F BJ z 2000r, przeczytałem całe forum odnośnie błędów air bag i skorzystałem z rad i fotoleracji "niewbe" oraz "pyton162". Panowie dziękuję za pomoc!!!

1. Odłączyłem akumulator.
2. Wcisnąłem pedał hamulaca, ok 30 sek, odczekałem chwilkę.
3. Odpiąłem kostkę pod fotelem pasażera, tę co wchodzi w podłogę.
4. Zanurkowałem na podłodzę, koło pedału gazu, zdjąłem osłonę ( plastik przypięty jednym bolcem), tam znajdują się trzy kostki, wypiąłem pierwszą i przeciąłem czarny kabel( 4 pin, jedyny czarny kabel w tej kostce). Przecięty kabel zaizolowałem, wpiąłem kostkę z powrotem.
5.Podłączyłem akumulator i test... Włożyłem kluczyk i przękreciłem. Na początku ząświeciły się obie kontrolki (pomarańczowa i czerwona) po chwili obie zgasły ...
Aktualnie przy starcie zapala się czerwona i po 4-5 sek gaśnie.
Pozdrawiam!!! <spoko> <spoko> <spoko>
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:30
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F 1,8 Sportive, 2000r, BJ

Postprzez kwiatu5 » 4 sie 2010, 18:00

Obrazek

To chyba będzie to.
Pozdrawiam,
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Postprzez frankiliki » 12 sie 2010, 21:51

witajcie a czy ten patent ktory opisal cricco dotyczy rowniez mazdy GF z 99roku?? moja znajoma kupila wczoraj i ma problem z kodem 47 -4 dlugie mrugniecia i siedem krotkich. prosze o wurozumialosc i nie pisanie zeby przejrzec temat bo sprawa jest barzdo pilna. pozdrawiam
Zyj tak by po twojej smierci wszyscy sie nudzili...
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2009, 13:59
Posty: 178
Skąd: chelm
Auto: Mazda 626 CRONOS 2.0 16v 93r

Postprzez kwiatu5 » 14 sie 2010, 08:43

A JA MAM TERAZ BARDZO WAŻNE PYTANIE!
Jakiś czas temu zrobiłem cięcie tego kabelka. Choinka zgasła i w gruncie rzeczy kostkę pod fotelem pasażera mogę sobie rozpiąć i żaden błąd nie wystąpi.

WIĘC KTÓRYM KABLEM PODPIĘTA JEST PODUSZKA BOCZNA (W ZAMONTOWANA W OPARCIU PASAŻERA???!!!).
Jeśli tą kostką, to dlaczego system nie powiadamia o błędzie przy całkowitym odpięciu tego fotela?
A może tym cięciem wyłączyliśmy sobie wszystkie poduszki?

Pisało tu już kilka osób, że sposób sprawdzony itp., ale tak na prawdę konkretów brak, od czego ten kabel, jaki sygnał cyfrowy jest nim nadawany, za co one odpowiadają (skoro ktoś tnie, to musi to wiedzieć).

Zastanawia mnie ta poduszka boczna w oparciu fotela pasażera. Czym ona jest podpięta, że rozpinanie kostki pod fotelem nie powoduje błędów.

Dzięki za info!
Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2010, 10:46
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 115KM 1998r, Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6