Brak pinów FEN, MEN i TEN w złączu diagnostycznym – tani interfejs OBD-2 (PWM)

Mazda 626 1998–2002

Postprzez hermol » 30 lip 2008, 11:36

Nikt nic nie wie ?
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez JurekGx » 9 wrz 2008, 15:41

Czy coś takiego będzię OK dla Mazdy 626 GF FS 1999r.?

http://www.allegro.pl/item430783701_int ... mocja.html
Początkujący
 
Od: 20 lip 2008, 08:32
Posty: 23
Skąd: Chorzów
Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS 1999r Gaz

Postprzez jimek85 » 14 lis 2008, 15:54

To ja podepne sie pod ten temat: mam kilka pytań do obeznanych więcej w temacie diagnostyki.
Posiadam interfejs oparty na procesorze ELM327 który obsługuje protokoły:
– ISO15765-4 (CAN)
– ISO14230-4 (KWP2000)
– ISO9141-2
– J1850 VPW
– J1850 PWM

W swojej mazdzie 323f 98 r 1.8 16 V posiadam złącze diagnostyczne OBD w kótrym nie ma pinów
BUS+ ani BUS-, posiadam natomiast piny FEN MEN TEN za pomocą których idzie diagnostyka na diodę

moje pytania brzmią:
gdzie w jakie piny mam wpiąć swój fejs żeby uzyskać odczyty z kompa ?? czy np busb, czy jakiś inny pin
czy pin BUSB (wedle podpowiedzi na forum linia k na której zekomo chodzi abs,tcs) może transportować inne dane np z silnika ??
czy może któryś z pinów FEN MEN TEN, albo jakis pin Txx odpowiada za transmisję wg. wyżej wymienionych protokołów?
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 16:36
Posty: 32
Auto: aktualnie brak

Postprzez hermol » 3 paź 2009, 16:34

I jak tam, jakies postępy ktoś poczynił z tym złączem diagnostycznym?
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez krogoth » 7 paź 2009, 16:03

hermol napisał(a):artik26, ruzmiem że masz to gniazdo co nie ma pinów FEN MEN TEN,
ja mam 626 GF 2.0 FS , mam szarą puszkę diagnosis w przedziale silnika i brakuje w niej ww pinów, w niższych rzędach też nie są kompletne.

Czy ktoś próbował diagnozować wg instrucji z strony podanej przez artik26?

schemat podłączenia:

A-B dioda z opornikiem

pozdr




Ja mogę sprawdzić czy to działa. Ale to pod wieczór dopiero :)



Edit:
Coś mrugneła przy zapłonie ale nic poza tym :P
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2009, 13:12
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1.8 – 140HP

Postprzez AsterixGal » 28 gru 2009, 22:27

Odświeżam temat...
Mam 626GF z '98 z "niewiadomo" jakim standardem złacza diagnostycznego. Mam nadzieję, że podobnie jak niektórzy uda mi się podłączyć do kompa samochodu.

Trochę testuję różne oprogramowania- darmowe i nie tylko.
Czy ktoś z Was bawił sie najnowsza wersją ScanXL 3.02? Twórcy dołożyli tam rozszerzenie m.in. do Mazdy. Może ktoś ma zarejestrowaną wersję i może coś więcej powiedzieć? Wersję testową można pobrać ze strony producenta.

Poszukuję także dokładnego opisu złącza diagnostycznego Mazdy 626GF '98!!! To co do tej pory znalazłem na forum jest nieodpowiednie.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 21:14
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF FS

Postprzez AsterixGal » 20 mar 2010, 19:10

No i dzisiaj dobrałem się do diagnostyki (MAzda 626GF '98, 2.0 PB/136KM), bo pogoda była fajna i było troszkę wolnego czasu.
W grudniu zakupiłem interfejs- teoretycznie na ELM327, w rzeczywistości głowny scalak to PIC16F2480, czyli układ programowalny. Sam w sobie bez zaprogramowania nic nie potrafi.
Zakupiony przeze mnie interfejs komunikuje się z komputerem przez RS232 (nie USB). JAk zdążyłem przepatrzeć układ elektroniczny interfejsu, prawie cały wykonany jest zgodnie ze schematem aplikacyjnym układu ELM327. Różnica to obsługa portu RS232 za pomoca układu MAX232 (w oryginale wykonane jest to na tranyzstorach) . JAk ktos będzie potrzebował fotkę mojego interfejsu to mogę zrobić, ale w tej chwili nie mam.
Schemat aplikacyjny ELM 327 można znaleźć np tu http://www.elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf (strona 60).
Jeśli chodzi o wykorzystane piny w złączu diagnostycznym Mazdy to link do obrazk poniżej.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/07d55928a1023a33.html
Kilka uwag:
1) napięcie VCC (+12V) w złączu diagnostycznym pojawi się dopiero po przekręceniu kluczyka lub uruchomieniu silnika, istotne jeśli ktoś korzysta z tego napięcie do zasilania interfejsu
2) w pinie BUS- złącza diagnostycznego zaobserwowanio napięcie stałe +5V i zmienne 10V (do złącza nie był podłączony interfejs), Pin BUS+ miał 0V
3) przejściówkę kablową pomiędzy interfejsem z zlaczem Mazdy należy wykonać we własnym zakresie, kupiony gotowy interfej będzie miał prawdopodobnie standardowe 16 pinowe złącze OBD2, które do tej Mazdy nie będzie pasowało. Kupno wtyczki do tego złacza diagnostycznego MAzdy nie jest problemem.
W czasie "zabawy" korzystałem w Win XP SP2, ScanXl ELM v2.0.8, EasyObdII v2.1.1 i v2.2.0. Oba programy komunikowały się bez problemów z komputerem samochodu.
W moim przypadku wynik sprawdzania błędów wynosił 0, czyli nie było błędów. Dla sprawdzenia czy tak jest naprawdę, odpiąłem czujnik temperatury powietrza i po odpaleniu silnika i ponownym odczycie pojawił się błąd związany z tym czujnikiem.
Teraz pytanie: który PID odpowiada z odczyty sondy lambda w tym modelu Mazdy? Pytam bo oprogramowanie pokazuje cały czas 0V z sondy (na zimnym i ciepłym silniku). Ciekawostką jest też to, że odpiąłem całkowicie sondę lambda i nie pojawił się żaden błąd, a silnik na wolnych obrotach pracował normalnie (na PB i LPG-wtrysk). Może ktoś wyjaśni co jest grane.
W czasie odczytów LIVE widziałem obroty silnika, temp. powietrza, płynu chłodzącego, reakcje przpływomierza powietrza, brak było sondy lambda, MAP.

Jak ktoś będzie miał jakies pytania to śmiało.
PS. Wielokrotnie pytałem ludzi, którzy sprzedawali gotowe interfejsy na ELM327 i conieco znali się na diagnostyce, czy ten interfejs będzie działa z tym modelem Mazdy? Wszyscy mówili, że nie będzie działał.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 21:14
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF FS

Postprzez Marek 161BD081 » 24 mar 2010, 17:10

Witam!
Ja u siebie bez kłopotu połączyłem się prostym interfejsem: KKL. Obawiam się, ze nie jest on też robiony na bazie ELM'a.
Łączyłem się z autkiem przy użyciu softu "SCAN TECH OBDII" – do ogólnego przejrzenia co i jak oraz skasowania błędów w zupełności wystarczy.
Ale nie pamiętam czy miałem tam odczyt sondy chociaż wydaje mi się, że tak.

Pozdrawiam!
Marek
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez AsterixGal » 25 mar 2010, 14:59

Dzwoniłem do tych panów i też twierdzili że nie uda mi się połaczyć z M626GF '98.
Za sondę wezmę się chyba jutro albo w sobotę.
Nadal poszukuję osoby, która ma dodatek do Mazdy w programy ScanXL.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 21:14
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF FS

Postprzez tam68 » 26 mar 2010, 15:18

Witam. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Madzi i chciałbym pobawić się diagnostyką.
Mam gniazdo diagnostyczne identyczne jak AsterixGal, ale nie chcę przerabiać złącza interfejsu lecz użyć przejściówki (adaptera).
Jakiej wtyczki należy użyć 17- czy 25-pinowej?
Jaki interfejs mi poradzicie kupić – chodzi mi o taki, który obsłuży moją Mazdę i inne marki.
Rób jak uważasz, uważaj jak robisz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2010, 23:45
Posty: 10
Skąd: Polska
Auto: mazda 6 GH FL, poj. 2.2, 129 KM, 2011
mazda 626 GF FS, poj. 2.0, 115 KM, 1999

Postprzez AsterixGal » 27 mar 2010, 20:47

Tam68, ja nie przerabiałem złącza interfejsu.
Kupiłem sobie wtyczkę pasująca do złącza w Madzi np. stąd http://www.allegro.pl/item962703015_ory ... mocja.html – wtyk oznaczony numerem 12.
JAk uważnie się przyjrzysz interfejsom od strony, która komunikuje się z samochodem , zauważysz, że większość z nich przy samym interfejsie ma wtyczkę rs232 (DB9 Lub podobną). Zależnie do jakiego samochodu potrzeba się podłaczyć, wykonuje się kabel zakńczony wtykiem pasującym do złacza w samochodzie. Ja u siebie zrobiłem tak samo. Jedyne co musisz znać, to rozpiskę złacza (sygnałów) przy interfejsie, bo nie jest to standard.
Możesz też zrobić sobie przejściówke OBD2-MAzda17pin, elektrycznie nie ma to znaczenia.
Mój interfej wygląda tak jak na tym linku http://www.allegro.pl/item969019579_int ... _ia10.html , chociaz kupowałem go od kogoś innego. Tu gość dołacza jeszcze przejściówkę OBD2-Alfa romeo która nie jest tobie potrzebna.
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 21:14
Posty: 17
Auto: Mazda 626 GF FS

Postprzez tam68 » 28 mar 2010, 00:14

OK, teraz rozumiem – sam zrobiłeś sobie kabel. Ja myślę o kupnie czegoś takiego:
http://www.allegro.pl/item938269620_ada ... promo.html
Zastanawiam się jednak co z pozostałymi 8-mioma pinami, które mamy w gnieździe diagnostycznym.
Czy one są nieistotne dla diagnostyki? Do czego służą?
Na ebay-u są (były) przejściówki 25-pin na OBD2. Piszą o nich na elektrodzie:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1295549.html
Co o tym sądzisz?
Co do interfejsu, to na jakie parametry muszę zwrócić uwagę podczas kupna?
Rób jak uważasz, uważaj jak robisz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 mar 2010, 23:45
Posty: 10
Skąd: Polska
Auto: mazda 6 GH FL, poj. 2.2, 129 KM, 2011
mazda 626 GF FS, poj. 2.0, 115 KM, 1999

Postprzez Lord » 9 sie 2010, 21:55

Ja mam troszkę inaczej rozmieszczone piny w mojej 626 GF 1999 r., bo gniazdo diagnostyczne nie zawiera FEN, TEN, FBS, ale za to jest MEN. Nie da się w takim przypadku podłączyć diody do zbadanie UCU, bo nie ma FEN, do zbadania ABSu nie ma FBS, ale udało mi się zmostkować (do testu ABSu) i kod sczytać z mrugnięć kontrolki na liczniku.

Moje gniazdo diagnostyczne – czerwonymi "X" zaznaczyłem piny, których u mnie nie ma, a zielonymi "V" dodatkowe, których nie ma na schemacie, a u mnie występują. Reszta jak na obrazku poniżej.
Obrazek

Czy w takim przypadku także jedynym wyjściem jest zajrzenie do serwisu i podpięcie pod komputer?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez Marek 161BD081 » 9 sie 2010, 23:12

Poszukaj czy przypadkiem pod kierownicą nie masz złącza OBDII
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Lord » 9 sie 2010, 23:48

Marek 161BD081 napisał(a):pod kierownicą [...] złącza OBDII

pod kierownicą, czyli gdzieś przy kolumnie kierownicy, czy może chodzi o pudełko z bezpiecznikami, które znajduje się przy drzwiach kierowcy mniej więcej na wysokości lewej łydki kierowcy?

Czegoś podobnego mam szukać, tak?
Obrazek
Czy może raczej podobnego temu co jest pod maską?

Edit: Może komuś przyda się to co przed chwilą znalazłem.
Gdzie szukać złącza diagnostycznego (S-Tech)
Ja jutro poszukam u siebie, bo jeszcze nie zapoznałem się dobrze z moją Mazdą
Ostatnio edytowano 9 sie 2010, 23:55 przez Lord, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez rumunn95 » 11 sie 2010, 15:23

takiego raczej u siebie nie znajdziesz masz zlacze pod maska kolo silnika wycieraczek z prawej strony z napisem diagnosis
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Lord » 16 sie 2010, 04:02

rumunn95 napisał(a):takiego raczej u siebie nie znajdziesz masz zlacze pod maska kolo silnika wycieraczek z prawej strony z napisem diagnosis
Tak, mam "diagnostic" pod maską, ale jest "niekompletne", bo nie ma pinów, których potrzebuję. Jeśli miałbym ODB II to można zawsze dokupić kabelek i zdiagnozować przez kompa, a tak to chyba pozostaje mi tylko serwis i wydawanie pieniędzy za podłączenie u nich.

Marek 161BD081 napisał(a):Poszukaj czy przypadkiem pod kierownicą nie masz złącza OBDII
Niestety nie znalazłem u siebie tego gniazda. Ono jest przykręcone gdzieś, czy luzem wisi na jakimś kablu, a może jest pod jakąś pokrywką?
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez SG-Jaro » 16 sie 2010, 06:19

Złącze obd II było w kabinie dopiero po liftingu w 2000r. Przed liftem było tylko pod maską. Jak masz laptopa to kup sobie interface ELM 327 i dasz rade sam się pobawić. Na allegro pełno takich jest. Koszt ok: 60-70zł. czyli mniej więcej jedna wizyta w serwisie na odczyt błędów.
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 08:22
Posty: 53
Skąd: Gliwice
Auto: 626 GW 98` 2.0 HP

Postprzez rumunn95 » 16 sie 2010, 08:30

tu napisalem co i jak podlaczyc niebede dublowal postow viewtopic.php?f=125&t=36848
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez tha_dogg » 16 sie 2010, 10:24

Ja tez mam 626 GF po lifcie z 2000 roku i za cholere nie moge znalezc pod kierownica zlacza OBD 2. Czy na pewno wszystkie polifty je mialy? Moze mi ktos napisac gdzie dokladnie jest to zlacze?
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 12:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6