Strona 1 z 1

Wlany zły płyn hamulcowy i problem z blokowaniem hamulców

PostNapisane: 13 cze 2007, 23:19
przez lepper_pl
sprawa jest następująca: mam mazde 121 z 1996. w tym aucie z tego co wiem powinien być stosowany płyn hamulcowy DOT4 a jakiś głupi mechanik wlał mi R3.

te płyny są mieszalne?

mam problemy z hamulcami które mi czasem blokują. czy przyczyną może być wymieszanie płynów.

czy wystarczy teraz tylko zmienić na płyn DOT 4 czy uszkodzeniu mogły ulec jakieś części.

PostNapisane: 14 cze 2007, 10:53
przez brii
Niestety płynów hamulcowych tego samego typu a innych producentów nie powinno się mieszać (sam się o tym przekonałem) a tym bardziej różnych typów...
Moja sugestia – szukaj już nowych przewodów hamulcowych i wszystkich innych gumowych elementów z układu hamulcowego :(
Tak przy okazji – długo już jesteś na forum i powieneś wiedzieć jak nazywać tematy, tym razem poprawię go za Ciebie, ale na przyszłość proszę byś nazywał je poprawnie (chodzi o podtemat).

PostNapisane: 14 cze 2007, 15:56
przez ap2
Plynow nie powinno sie mieszac ale...
1. Wyszukaj w googlach czy ktos tak zrobil i jakie byly skutki.
2. Zanim zaczniesz kupowac to moze warto rozkrecic caly uklad i wypompowac ta mieszanke.Przed tym bym mocno ponaciskal na hamulec (nie wiem czy cos to da, ale bym ponaciskal – moze placebo :) ) – wtedy przy ogledzinach mozesz sprawdzic czy z cylinderkow (tyl) sie nie leje (bebny trzeba by sciagnac :( ) Jesli chodzi o przod to powinienes wyciagnac zaciski i sprawdzic czy tloczki nie leja.Dodatkowo mogly pasc (na 77,638% :) ) skoro ci sie blokuja hamulce gumowe przewody z przodu.Latwo je sprawdzic, mianowicie jak rozlaczysz je od przewodow sztywnych (metalowych) to powinien sie z nich plyn swobodnie wylewac (kapac :) ) Jesli tak nie jest to na pewno sa do wymiany.
3. Na koniec mozesz (a w zasadzie nalezy) przeplukac uklad np jakims DOT4 – szczegolnie ze wzgledu na pompe.
4. A co do mieszania sie roznych plynow – nikt nie myje ukladu hamulcowego/silnika/skrzyni biegow przy wymianie materialow eksploatacyjnych a nie zawsze miesza sie to samo.Co prawda stezenie wtedy inne ale wydaje mi sie ze jak nie jezdzisz z tym zbyt dlugo to powinienes jakos (tanio?) z tego wybrnac.

PostNapisane: 14 cze 2007, 16:38
przez brii
ap2 napisał(a):1. Wyszukaj w googlach czy ktos tak zrobil i jakie byly skutki.

Nie trzeba szukać w googlach – na forum jest mój post o skutkach jakie mnie spotkały

ap2 napisał(a):Dodatkowo mogly pasc (na 77,638% ) skoro ci sie blokuja hamulce gumowe przewody z przodu.Latwo je sprawdzic, mianowicie jak rozlaczysz je od przewodow sztywnych (metalowych) to powinien sie z nich plyn swobodnie wylewac (kapac ) Jesli tak nie jest to na pewno sa do wymiany.

Może być tak, że gumowe przewody zatraciły swoją elastyczność i się zginają – znajomy tak miał w Golfie – jak skręcał to mu się hamulce blokowały. Wniosek dokładnie obejrzyj przewody gumowe

ap2 napisał(a):A co do mieszania sie roznych plynow – nikt nie myje ukladu hamulcowego/silnika/skrzyni biegow przy wymianie materialow eksploatacyjnych a nie zawsze miesza sie to samo.

Oleje to zupełnie inna bajka niż płyn hamulcowy. Przy wymianie płynu hamulcowego stary płyn jest wypychany przez nowy. Starego płynu w układzie zostaniej zupełnie pomijalna ilość.

PostNapisane: 14 cze 2007, 23:14
przez lepper_pl
dzięki za podpowiedzi. w sobotę rozbieram układ i jak coś będę wiedział więcej to poinformuje. spuszczę te płyny i zaleje nowe. ładnie odpowietrzę układ i zobaczę co sie będzie działo. jak będę rozbierał to sprawdzę pozostałe elementy zgodnie z zaleceniami.

PostNapisane: 15 cze 2007, 09:07
przez ap2
Zanim zaczniesz dowiedz sie gdzie mozesz kupic przewody hamulcowe :) Tak na wszelki wypadek :)

PostNapisane: 15 cze 2007, 09:12
przez ap2
brii napisał(a):
ap2 napisał(a):1. Wyszukaj w googlach czy ktos tak zrobil i jakie byly skutki.

Nie trzeba szukać w googlach – na forum jest mój post o skutkach jakie mnie spotkały

przepraszam nie szukalem :)

ap2 napisał(a):Dodatkowo mogly pasc (na 77,638% ) skoro ci sie blokuja hamulce gumowe przewody z przodu.Latwo je sprawdzic, mianowicie jak rozlaczysz je od przewodow sztywnych (metalowych) to powinien sie z nich plyn swobodnie wylewac (kapac ) Jesli tak nie jest to na pewno sa do wymiany.

Może być tak, że gumowe przewody zatraciły swoją elastyczność i się zginają – znajomy tak miał w Golfie – jak skręcał to mu się hamulce blokowały. Wniosek dokładnie obejrzyj przewody gumowe

Nie tylko. W tym przypadku wydaje mi sie, ze przewody sa uszkodzone od wewnatrz (stary bajer ze starszych modeli FIATa).Po prostu scianki sie lekko krusza, a ze srednica jest mala wiec sie zatyka.

ap2 napisał(a):A co do mieszania sie roznych plynow – nikt nie myje ukladu hamulcowego/silnika/skrzyni biegow przy wymianie materialow eksploatacyjnych a nie zawsze miesza sie to samo.

Oleje to zupełnie inna bajka niż płyn hamulcowy. Przy wymianie płynu hamulcowego stary płyn jest wypychany przez nowy. Starego płynu w układzie zostaniej zupełnie pomijalna ilość.

Zgadzam sie ale wyjatki potwierdzaja regule :)

PostNapisane: 15 cze 2007, 09:13
przez brii
ap2 napisał(a):Cytat:
Może być tak, że gumowe przewody zatraciły swoją elastyczność i się zginają – znajomy tak miał w Golfie – jak skręcał to mu się hamulce blokowały. Wniosek dokładnie obejrzyj przewody gumowe

Nie tylko. W tym przypadku wydaje mi sie, ze przewody sa uszkodzone od wewnatrz (stary bajer ze starszych modeli FIATa).Po prostu scianki sie lekko krusza, a ze srednica jest mala wiec sie zatyka.

Też prowdopobne

PostNapisane: 17 cze 2007, 23:22
przez lepper_pl
rozebrałem układ. mam do wymiany przedni elastyczny przewód hamulcowy(zaczyna pękać) i klocki. wybrałem cały płyn hamulcowy i wszystko wyglądało bardziej jak olej a nie płyn. przewody drożne. w tyle wszystko ok. za tydzień leje nowy płyn i dam znać jak układ pracuje.wszystkie śruby były bardzo zapieczone ale po paru godzinach walki uratowała mnie gorąca woda z czajnika(śruby puściły). mam nadzieje ze wiele niespodzianek już mieć nie będę. przy okazji dostrzegłem ze mam do wymiany osłonę przegubu i drążki stabilizatora

PostNapisane: 18 cze 2007, 08:13
przez brii
lepper_pl napisał(a):wybrałem cały płyn hamulcowy i wszystko wyglądało bardziej jak olej a nie płyn.

Nic dziwnego, że hamulce nie działały jak trzeba ;)

PostNapisane: 20 cze 2007, 21:47
przez jasiek57
Na zardzewiałe śruby lej Colę .Po spuszczeniu płynu zalej pompę denaturatem i przepłucz układ.Ja do pokrywy zbiorniczka płynu dorobiłem maszynkę do pompowania kół , podłączam sprężarkę i pod ciśnieniem przedmuchuję układ.

PostNapisane: 20 cze 2007, 23:56
przez lepper_pl
o działaniu coli wiem(gorąca wygrywa wszystkie testy) co do sprężarki to ciekawa propozycja(szkoda że nie posiadam)ale wszystko da sie załatwić. dzięki za zainteresowanie

PostNapisane: 26 cze 2007, 22:55
przez lepper_pl
już byłem podczas odpowietrzania układu ale zauważyłem nieszczelność przewodu elastycznego. naprawdę jest problem żeby dostać zamiennik ale coś mają mi sprowadzić. na razie czekam z niecierpliwością i oszczędzam w tym czasie na paliwie

PostNapisane: 27 cze 2007, 07:59
przez brii
Szukałeś przewodu od Forda Fiesty?? Pewnie jest łatwiej dostępny ;)

PostNapisane: 27 cze 2007, 18:47
przez lepper_pl
szukałem ale wszędzie mają do mk3 a do mk4 brak. oryginał motorcraftu to koszt 107zł ale znalazłem przez internet. czekam jeszcze na odpowiedź z jednego sklepu a jak nie to net. Ci wszyscy ludzie którzy sprzedają w tych sklepach motoryzacyjnych nie mają pojęcia że to te same auta( mazda 121 i fiesta mk4). co oni tam robią. podczas poszukiwań spotkałem wielu jeleni. jeden nawet twierdził że DA DB czy ZQ to jest to samo i różni sie tylko wyposażeniem a przewód chciał na wzór bo jak stwierdził że nie ma możliwości innego dopasowania.takich to bym :) <killer>

PostNapisane: 1 lip 2007, 22:26
przez lepper_pl
problem z hamulcami był następujący: źle były zamontowane przewody hamulcowe. przewód był wkręcony w miejsce odpowietrznika a odpowietrznik na miejsce przewodu. ale już wszystko chodzi jak należy. podziwiam tego mechanika który wcześniej sie zajmował tym autem i zastanawiam sie co jeszcze będzie po nim do poprawy. dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem i za pomoc.

reasumując:
płyn z R-3 wymieniony na DOT 4
zmieniony przewód hamulcowy
odpowietrzone na nowo sprzęgło z nowym płynem
zmienione klocki




i auto śmiga