Megasquirt dla opornych (początkujących)

Postprzez mlody1921 » 10 lis 2010, 01:14

Witam jako że nie miałem nigdy do czynienia z elektroniką samochodową dlatego jak ktoś będzie miach chwilkę czasu i chciał mi wyjaśnić jak to podpiąć i jak to jest z tym sterowaniem :)

Zacznijmy od tego Megasquirt I v2.2 extra code
Pacjent Mazda 2,5v6 KL 93rok wolnossąca ( do nauki)

Jak rozumie megasquirt to komputer działający osobno bez potrzeby ECU fabrycznego, jako ze mam klime można zostawić ECU zeby sterowało klime (aczkolwiek może to zrobić MS)

Bardzo bym prosił żeby ktoś mi krok po kroku przybliżył jak podłączyć MSa do instalacji

podaje link, aczkolwiek drugie zdjęcie pokazuje schemat v3.0
http://www.xtremethings.com/Engineering ... P_Info.pdf

– Czy MS I poradzi sobie z zapłonem v6 Aparat KL01
– na sam początek chciałbym odpalić auto i doprowadzić go do jazdy N/A
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 10 lis 2010, 08:10

Z zapłonem nie będzie problemu pod warunkiem że to urządzenie jest do silnika 6cyl.
a musi być aby 6 wtryskiwaczy obsłużyć.

Jak nie jesteś pewien jak podłączyć mimo że masz schematy to popatrz sobie na schematy podłączeń sterowników lpg stag tam masz dodatkowo opisy w języku polskim więc dojdziesz co jest co.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Orzech » 10 lis 2010, 23:18

Ewentualnie luknij w autodacie. Tam masz opisane który kabelek jest od czego ;)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Pit » 11 lis 2010, 00:24

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mlody1921 » 11 lis 2010, 00:31

Ten MS jeździł w aucie 4 cyl. koleś mówił ze niema problemu z połączeniem v6, v8 , a jak jest to sie przekonam, to jest MS I v2,2 Extra code który pozwala na sterowanie zapłonem pytanie dlaczego każdy zakłada edisa z trigerem, choć u lukstera MS robił też jako moduł zapłonowy
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Orzech » 11 lis 2010, 11:51

ponieważ na rozdzielaczu zapłonu nie masz możliwości ustawienia dynamicznego wyprzedzenia zapłonu, jedynie statyczne. Na EDIS'ie zapłon możesz ustawić sobie jak Ci się żywnie podoba. Co do sterowania zapłonem to MS nie steruje zapłonem a wydaje polecenia jednostce sterującej zapłonem jak ma działać. Tak naprawdę to rozdzielacze zapłonu przechodzą do lamusa już od dawna, lepsze sa cewki dwubiegunowe (np ford) albo indywidualne (np BMW)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez mlody1921 » 11 lis 2010, 16:35

A w jakim aucie występował VR sensor ?

U nas w PL dostanie gotowy Kit Trigger 36-1, Vr sensor, Edis 6, cewke pakują albo od Scorpio, Mitasubishi,

a czym sie rózni trigger 36-1 a 60-2
??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez tekkenfan » 11 lis 2010, 20:59

36-1 – wieniec sklada się z 35 zębów i jednej przerwy o szerokości jednego zęba (Ford np Escort)
60-2 – wieniec sklada się z 58 zębów i jednej przerwy o szerokości dwóch zębów
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Orzech » 11 lis 2010, 23:05

Dokładnie. Im więcej zębów tym dokładniej ustawisz KWZ. Co do czujnika położenia wału to jest on w wielu samochodach np Tipo 1,4 xD. Ja bym zakupił kompletnego EDIS'a na ebay'u i pozamiatane.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez realski » 11 lis 2010, 23:46

im wiecej zebow tym wieksza srednica kola z zebami
im mniej zebow tym wieksze przerwy miedzy nimi i wieksze pole zebow tym samym mozliwosc odczytu zmiany pola przy wysokich obrotach
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2004, 20:47
Posty: 232 (0/1)
Skąd: Białystok

Postprzez mlody1921 » 12 lis 2010, 00:04

Ja wiem ze czujnik położenia wału jest w większości samochodów :) ale czy w scorpio jest ten VR i trigger?

i wkońcu nie wiecie czy montuja 36-1 czy 60-2 w KL
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez lukster » 15 lis 2010, 00:31

'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez mlody1921 » 5 sty 2011, 19:18

Mam pytanko w v6 jest o2 sensor i jest lewy prawy jak sie w z tym wpiąć pod MS I v2,2

w jednym schemacie MS mi pisze pin 23, a w innym pin 23 i pin 31

teraz to zgłupiałem czy wystarczy podpiąć jeden czy jak
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez lukster » 5 sty 2011, 20:07

msI w standardzie łyka tylko jedna sondę z tego co kojarzę. Ja podpiąłem przednią, pin w ecu 2C. Ja leciałem z tego obrazka ;) patzr oznaczenia pinów, kolory się nie zgadzają
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez mlody1921 » 5 sty 2011, 20:10

lukster a powiedz mi ten schemat to jest MSI v2.2

Obrazek
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez lukster » 5 sty 2011, 20:17

Tu jest kopalnia schematów, ten twój jakiś dziwny ;)
http://www.extraefi.co.uk/drawings.htm

A to przydatna rzecz, wiele mi pomogła ;)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez mlody1921 » 6 sty 2011, 11:18

Lukster a patrząc na ten mój schemat to co to są za wejścia w wtyczce SPR 1-4 ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez lukster » 6 sty 2011, 14:44

to są wyjścia – outputy do sterowania czym tam chcesz, w zależności od konfiguracji ms'a, wentylator chodnicy, vrisy, shift light itp
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez mlody1921 » 6 sty 2011, 16:25

Jak dobrze rozumuje to po odpiciu Ecu i zapięciu MSa jak temp będzie za wysoka to wentylator sie nie włączy??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez lukster » 17 sty 2011, 12:08

Jeśli nie podepniesz sterowania pod któreś z wyjść ms'a i nie skonfigurujesz go poprawnie to się nie włączy. Ja zrobiłem sobie termowłącznik i ms'a w to nie mieszałem.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje